Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DIY cheap ass server voor USB webcam ?

Pagina: 1
Acties:

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
(Draadloze) netwerkcamera's onderscheiden zich van webcams doordat ze een mini servertje bij zich hebben, met een Linux distro op (?).
Nu is mijn vraag of ik zelf niet zo'n miniservertje zou kunnen aan mekaar knopen, dus géén volledige pc eraan, maar enkel de hoogst nodige electronica.
En liefst zo energiezuinig en goedkoop mogelijk. ;)

Het moet al gedaan geweest zijn, maar hier op GoT is er alleszins niets over te vinden :?

[ Voor 9% gewijzigd door Ward Vr op 08-02-2008 20:13 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Pak een ondersteunde CPU, een USB controller, netwerkchip en wat flash geheugen en kijk eens rond in Elektronica hoe je het aan elkaar moet knopen. :) Makkelijk wordt het niet denk ik, zonder enige relevante voorkennis.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > Elektronica @ Request ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• jbr
  • Laatst online: 17-11 19:41

jbr

Right back @ ya

Je kunt een webcam ook aan een Asus WL500G Deluxe plakken. Daar zit een optie standaard in voor het aansluiten van webcams. Verwacht geen 30fps en zoek even voor compatible webcams. Stil, zuinig, klein, makkelijk en goedkoop.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Ward Vr
@hierboven: wist ik al, maar ik kan zo niet direct een 2ehands WL500G vinden, nieuw is hij mij te duur.
Moest iemand het al gedaan hebben zou ik het we zien zitten om het achter te doen ...
dus moest iemand een schema hebben of iets dergelijks.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Kijk es in het routerhacking topic. Daar zijn (diverse) typen routers die oa. usb ondersteunen. Niet al te snel maar wel een TCP interface :)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Ward Vr schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:25:
@hierboven: wist ik al, maar ik kan zo niet direct een 2ehands WL500G vinden, nieuw is hij mij te duur.
Moest iemand het al gedaan hebben zou ik het we zien zitten om het achter te doen ...
dus moest iemand een schema hebben of iets dergelijks.
Een WL500G kost 67,70 volgens de pricewatch...

Als jij webcambeelden wilt streamen praat je over een apparaat wat dus een OS moet draaien met een webserver, dus je praat zowieso over een goede CPU, wat geheugen, een USB interface en een netwerk interface. Die onderdelen bij elkaar kosten al snel meer dan 67 euro, en dan ben je ook nog eens een half jaar bezig om het te ontwikkelen, als je zowieso de faciliteiten hebt om iets met SMD te ontwikkelen (want dat zijn die onderdelen)

• Ward Vr
j-a-s-p-e-r schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:25:
Kijk es in het routerhacking topic. Daar zijn (diverse) typen routers die oa. usb ondersteunen. Niet al te snel maar wel een TCP interface :)
Veel routers ondersteunen wel usb, maar slechts héél soms ook webcam.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Voor zoiets ben je met een oud mainboard toch klaar? Beter nog een oud laptopje voor het energieverbruik.
Maar of deze moeite het waard is voor een webcam, ligt helemaal aan wat je er mee gaat doen...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ward Vr schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:55:
[...]

Veel routers ondersteunen wel usb, maar slechts héél soms ook webcam.
what's the difference? :)
Is wss gewoon software.

• jbr
  • Laatst online: 17-11 19:41

jbr

Right back @ ya

Ward Vr schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:25:
Voor iemand met grootse plannen heb je wel een bijzonder slecht inschattingsvermogen van de bijkomende kosten moet ik zeggen. Het is een hele uitdaging om met een normale webcam de functionaliteit van een draadloze cam te evenaren, helemaal als de kostprijs van een WL500g je al te duur is. Good luck met de DIY cheap ass server voor USB webcam.

[ Voor 17% gewijzigd door jbr op 11-02-2008 19:02 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 16:01
asus wl-hdd 2.5 is goedkoper en kleiner!
en webcam is done before.

[ Voor 25% gewijzigd door EnderQ op 11-02-2008 19:04 ]

• Ward Vr
jbr schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:00:
[...]

Voor iemand met grootse plannen heb je wel een bijzonder slecht inschattingsvermogen van de bijkomende kosten moet ik zeggen.
Daarom vraag ik het ook eh, omdat ik het nie weet |:(
Hoe ?!

Oud pc'tje met Wifi blijkt de enige goedkope oplossing ?
Nog eens voor de duidelijkheid: de webcam moet gebruikt worden als securitycam en moet live kunnen streamen.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Ward Vr schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:26:
[...]

Daarom vraag ik het ook eh, omdat ik het nie weet |:(

[...]

Hoe ?!

Oud pc'tje met Wifi blijkt de enige goedkope oplossing ?
Nog eens voor de duidelijkheid: de webcam moet gebruikt worden als securitycam en moet live kunnen streamen.
Ja we snappen wat een IP-cam doet. En er zijn ook verscheidene oplossingen aangedragen die jij over het algemeen hebt afgedaan met de mededeling 'te duur'. In dat geval moet je dus zelf eens met suggesties of gerichte vragen komen. Het is hier immers niet de 'klaar terwijl u wacht' inventorsdesk ;)
Een andere poster hier merk, geheel terecht overigens, op dat jij niet echt een benul hebt van de bijkomende kosten om zoiets zelf te maken. Nou hoef je natuurlijk niet van alles verstand te hebben, maar je kan hopelijk wel begrijpen dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Zelf een heel systeem ontwerpen kost véle malen meer dan die 67 euro voor een WL500g. Zoiets als de perfecte oplossing die ook nog eens geen geld kost komt niet echt vaak zomaar voorbij vliegen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 12-02-2008 13:17 . Reden: tiepvout en uitbreiding ]

• Ward Vr
(@ hierboven: Dat had ik ondertussen al wel door ;) Overdrijven is overigens ook een kunst,
Ik zei bv. alleen dat ik de wl500g te duur vind, een mogelijke oplossing die ik zelf aandraag staat net boven je en net onder je.

Ik ga eens kijken in het routerhacking topic, want blijkbaar kan je een router flashen naar een Linux distro waardoor het een webserver wordt. Moet wel lukken dan denk ik :?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:05

BaRF

bijna kerst

wat moet je trouwens bewaken met een securitycam als 70 euro voor zo'n oplossing al te duur is? Zal niet veel zijn dan? :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1