Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 14:06

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Sinds kort in het bezit van een Panasonic CF-18, niet nieuw, en dus helaas zonder CD's. Nu heb ik er een normale Windows XP Pro versie op geinstalleerd, maar nadat ik alle drivers van https://eww.pavc.panasoni...in/itn/toughbook/dl01.cgi heb geinstalleerd werkt het Touchscreen nogsteeds niet. Ik begin nu te twijfelen;

kan je wel onder een normale XP Pro werken met een Touchscreen of
heb je persee de Tablet versie van XP nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Touchscreen is gewoon een HID, dus dat moet gewoon werken. Heb hier ook een touchscreen op XP Pro draaien.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Dan snap ik niet waarom het nu nogsteeds niet werkt. In apparaatbeheer staat alleen nog een onbekend apparaat dat "UGX" heet, maar volgens mij heeft dat met BlueTooth te maken.. tenminste als ik dat goed gegoogled heb.

Weet iemand dan hoe ik het Touchscreen dan zou moeten laten werken?

Het gaat om precies te zijn om een Panasonic CF-18 (CF-18BHB11GG)
Ik heb dus van bovengenoemde link zo veel mogelijk geinstalleerd, waar onder andere;
CheckNet Application (Update)
Video Driver Update
Panasonic Hand Writing Application
OS INF file Driver
Mouse Driver
Intel Display Rotation Application
Hotkey Appendix Application
Hotkey Settings Application
Hotkey Plus Manager Application
Hotkey Plus Driver
Hotkey Manager Driver
DMI viewer Application
Software Keyboard Application

Wie weet wat ik mis, of weet hoe ik het touchscreen toch aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Heb je het calibratie tooltje al gedraait? Die zet meestal of het ding uberhaupt werkt en daarmee kun je hebm ook gelijk calibreren.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Ah fijn, ik heb het uiteindelijk gevonden.
Windows installeert standaard een HID (muis), met een standaard-windows driver.
In een van mijn downloads zat naast de installer een mapje "mous", als je apparaatbeheer in die map laat zoeken vindt hij een update voor de standaard driver. Deze installeer je, en voila daar komt de touchscreen support! Dus hij werkt!

Nu alleen m'n Bluetooth nog, ook deze kan ik niet vinden... Misschien dat dat die UGX is, mar zeker weten doe ik dat niet. Als iemand het nog weet hoor ik het graag, anders maak ik hier wel een nieuw topic over aan als ik er echt niet uitkom.

Voor nu bedankt!