Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met windows vista als OS. Maar daar wil ik XP Professional opzetten. Op de oude HD Lukte het niet om Vista eraf te krijgen, dus een nieuwe HD besteld, een 160GB Samsung HD. Maar steeds als ik probeer XP erop te zetten krijg ik een blauw scherm met deze melding:

stop: 0x0000007E (0x0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08)
pci.sys - Address F748E0BF base at F7487000, DateStamp 3b7d855c

Ligt dit aan mijn HD of moet ik het ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 15:28
"Op de oude HD Lukte het niet om Vista eraf te krijgen"
Wat bedoel je precies hiermee? Als je de winxp cd insteekt en ermee boot, en de partitie gewoon verwijdert? Wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:15:
Ik heb een laptop met windows vista als OS. Maar daar wil ik XP Professional opzetten. Op de oude HD Lukte het niet om Vista eraf te krijgen, dus een nieuwe HD besteld, een 160GB Samsung HD. Maar steeds als ik probeer XP erop te zetten krijg ik een blauw scherm met deze melding:

stop: 0x0000007E (0x0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08)
pci.sys - Address F748E0BF base at F7487000, DateStamp 3b7d855c

Ligt dit aan mijn HD of moet ik het ergens anders zoeken?
Informeer eerst of de fabrikant XP ondersteund op je type laptop. Zijn de drivers aldaar beschikbaar? Anders moet je zelf gaan zoeken. Heb je een sata hdd of pata? Kun je in de bios dat aanpassen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste was vista al van te voren geinstalleerd door acer, in een verborgen partitie, en ze hebben het ook nog een geblokkerd waardoor ik hem niet kan zien en vinden, zelfs niet met knoppix, en als ik de XP cd erin stop, is de optie om xp te installeren geblokkeerd.

daarom heb ik een nieuwe HD gekocht en ook al ingebouwd

Beide schijven zijn btw SATA

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:28:
ten eerste was vista al van te voren geinstalleerd door acer, in een verborgen partitie, en ze hebben het ook nog een geblokkerd waardoor ik hem niet kan zien en vinden, zelfs niet met knoppix, en als ik de XP cd erin stop, is de optie om xp te installeren geblokkeerd.

daarom heb ik een nieuwe HD gekocht en ook al ingebouwd

Beide schijven zijn btw SATA
Verborgen partities zijn ook gewoon te verwijderen hoor...
Sorry hoor, maar een nieuwe HDD kopen omdat je Vista er niet af kan krijgen? :)
Maar goed, het leed is al geschied...
Kijk eens in je BIOS of je HDD-controller misschien op AHCI staat?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Een nieuwe HD om die reden??? |:(

Uit de MS knowledge base:

• If this issue occurs after the first restart during Windows Setup, or after Setup is complete, the computer BIOS may be incompatible with Windows.

Knoppix kan die restore partitie trouwens wél zien en verwijderen. Doe het volgende in een terminal:

code:
1
$ sudo apt-get install gparted

Hij zal bevestiging vragen, waarop op Y antwoord. Dan:

code:
1
$ gksudo gparted

Je krijgt de partities nu in een GUI. Rechterklik de verborgen partitie (hier zal je ze zien) en doe delete. Als je ze gewoon zichtbaar wil, doe een rechterklik "Manage Flags" en ontvink "invisible".

Maar terzijde: behalve dat ik, ondanks al het Vista-bashen, geen goeie redenen ken om een legale Vista te wijzigen in een al dan niet legale XP denk ik dat die laptop echt niet gemaakt is voor XP.
Pagina: 1