Externe TFT op laptop, geen beeld met games.

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Geachte Tweakers,

Ik heb een laptop (pentium 4, 512 MB sdram en Ati Mobility m6 @ WinXP Sp3 en Dx9) waarvan de onboard vga kapot is. Gelukkig werkt de VGA output wel zodat ik wel kan werken met een externe TFT.
Nu probeer ik een simpel spelletje te draaien (Tackmania nations) alleen krijg ik geen beeld. Ik krijg wel een venster met daarin de titel en hoor de muziek spelen, maar verder gebeurt er niets.
Volgens mij heeft het maken met het feit dat het spel ws op het originele scherm wil laden? Alle andere applicaties onder Windows draaien verder wel goed.
Iemand een idee?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:26
Op mijn oude laptop (thinkpad x23) had ik ook een M6 en speelde ik ook af en toe(op school) track mania nations. Het beeld bleef ook zwart, maar dat was gewoon omdat hij de filmpjes niet kon afspelen ofzo. Gewoon een aantal keren op enter drukken en dan kom je op het hoofdscherm. Let wel op bij mij was het beeld in het hoofdscherm dan ook helemaal verneukt. Ingame was het beeld(op low dan wel) wel goed, maar enorme lag. Die videokaart is niet echt geschikt voor tmn.

http://specs.tweak.to/16567

• Red devil
skelleniels schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:26:
Op mijn oude laptop (thinkpad x23) had ik ook een M6 en speelde ik ook af en toe(op school) track mania nations. Het beeld bleef ook zwart, maar dat was gewoon omdat hij de filmpjes niet kon afspelen ofzo. Gewoon een aantal keren op enter drukken en dan kom je op het hoofdscherm. Let wel op bij mij was het beeld in het hoofdscherm dan ook helemaal verneukt. Ingame was het beeld(op low dan wel) wel goed, maar enorme lag. Die videokaart is niet echt geschikt voor tmn.
Thanks, heb het geprobeerd. Lukt helaas niet, maar gezien jouw ervaringen met een m6, weet ik inmiddels genoeg.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Weet je zeker dat de laptop de externe TFT niet als 2e scherm heeft gedetecteerd? Wat zegt Windows in je display properties?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Red devil
SeatRider schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:56:
Weet je zeker dat de laptop de externe TFT niet als 2e scherm heeft gedetecteerd? Wat zegt Windows in je display properties?
Nee, datis het niet. Met identify krijg ik nr 1 in beeld. Ik moest wel de 1e display bij de Ati properties (naast de tvout) uitschakelen. Pas toen kon ik de native resolutie van 1280*1024 selecteren, daarvoor max 1024*768.