[SEO] verschillende subdomeinen zelfde content

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site die onder twee subdomeinen bereikbaar is. Enerzijds gewoon www.domein.nl en tevens site2.domein.nl. Op beide staat dezelfde content, alleen heeft site2.domein.nl een andere layout, aangezien ik samenwerk met een andere site.

Inmiddels geeft Google een hogere ranking aan pagina's op site2.domein.nl dan op www.domein.nl. Graag zou ik willen dat Google uitsluitend nog pagina's op www.domein.nl gebruikt, maar dat het wel de pagerank/ranking van site2.domein.nl over-/erbij neemt.

Hoe zou ik dit moeten oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt 301 redirects toepassen op toepassen op je site2 naar www, maar dan komt je site2 dus te vervallen. In hoeverre je PR mee gaat is niet echt te zeggen, maar er gaat allicht meer "mee" dan als je ze gewoon 'omwisselt'.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Is het niet mogelijk om a.d.v. van de site-van-afkomst een andere stylesheet mee te sturen?
Dan kan je je site onder 1 (sub)domein laten staan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:15:
Je kunt 301 redirects toepassen op toepassen op je site2 naar www, maar dan komt je site2 dus te vervallen. In hoeverre je PR mee gaat is niet echt te zeggen, maar er gaat allicht meer "mee" dan als je ze gewoon 'omwisselt'.
Dan verdwijnt inderdaad ook die subdomein en dat wil ik niet. Bezoekers moeten het gewoon kunnen blijven bezoeken. Kan ik niet via iets als robot.txt Google melden dat site2.domein.nl hetzelfde is als www.domein.nl?
Is het niet mogelijk om a.d.v. van de site-van-afkomst een andere stylesheet mee te sturen?
Dan kan je je site onder 1 (sub)domein laten staan.
Nee. Het moet niet alleen te bezoeken zijn via een link, maar ook gewoon direct. Dus dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan natuurlijk ook op site2 in je robots.txt alles op disallow kunnen gooien. en in je html:
HTML:
1
<meta name="robots" content="none">

Andere optie is om te gaan cloaken. Kijk of de bezoeker op site2 een robots is, zo ja 301 naar site1. Zo kan het dus zijn dat een pagina die op site2 wel bezocht wordt door een zoekmachine, naar de wel te indexeren pagina gaat op site1.

Mogenlijkheden genoeg..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:27:
Je kan natuurlijk ook op site2 in je robots.txt alles op disallow kunnen gooien. en in je html:
HTML:
1
<meta name="robots" content="none">

Andere optie is om te gaan cloaken. Kijk of de bezoeker op site2 een robots is, zo ja 301 naar site1. Zo kan het dus zijn dat een pagina die op site2 wel bezocht wordt door een zoekmachine, naar de wel te indexeren pagina gaat op site1.

Mogenlijkheden genoeg..
De eerste optie lijkt me niet zo goed, aangezien ik dan de hoge pageranking kwijt ben.

Tweede optie lijkt me eigenlijk wel goed. Een 301-redirect alleen laten tonen als het een zoekmachine (Google) is. Volgens mij zorgt een 301 ervoor dat het de pageranking vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Cloaking is toch verboden bij Google?
http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=66355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat je zegt is waar, maar dan moet je het goed lezen, er staat:
Cloaking refers to the practice of presenting different content or URLs to users and search engines. Serving up different results based on user agent may cause your site to be perceived as deceptive and removed from the Google index.

Some examples of cloaking include:
  • Serving a page of HTML text to search engines, while showing a page of images or Flash to users.
  • Serving different content to search engines than to users.
Het gaat de TS om, om dubbele content uit Google te krijgen. Iets wat Google ook als not-done ziet.

De content is op beide sites het zelfde, en wil site2 uit de index hebben, met behoud van page rank. Site 2 dient wel te blijven bestaan, maar de main target ligt op de content van site1.

In beide gevallen begeef je je op glad ijs hoor.

Maargoed, een mailtje richting Google is de enige manier om hier het juiste antwoord op te krijgen.

Het is natuurlijk wel zo, dat page rank wordt uitgedeeld adhv andere websites. En de links naar site2 zijn er dus meer dan de links naar site1. TS is slachtoffer van z'n eigen populariteit zo gezegd.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1