Toon posts:

Mijn Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views

Verwijderd

Topicstarter
Processor Intel Core™ 2 Quad Q6600
link : Processor!
-----------------
Voeding Corsair CMPSU-620HX
link : [url=httphttp://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN6V60/]Voeding![/url]
----------------
Videokaart NVIDIA GeForce 8800 GTS
link : Videokaart!
---------------
Moederbord Asus P5N32-E SLI+
link : Moederbord!
---------------
Geheugen GeiL 2 GB DDR2-800 Kit
Link : Geheugen!

Dit alles in een nieuw kastje met een sata2 schijf erin

Heb windows vista ultimate erop staan zonder alle nieuwe updates (omdat ik nog geen internet op heb dat is pas volgende week ergens)
Maar ik krijg de prestatie index van vista niet hoger als 4.6
Unrarren met winrar gaat naar mijn gevoel ook erg traag en de 300 mb/s van de sata2 schijf (partitie naar partitie kopieeren) haalt tie ook bij lange na nie

crysis draait tie wel op volle toeren maar dat komt door de videokaart denk ik

ik heb het gevoel dat het door het geheugen komt maar misschien heb ik het mis en zien de tweakers hier wat het probleem wel is

bij voorbaat dank Mark

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat is je probleem precies? Je hardeschijf haalt geen 300 MB/s? Dat gaat ie ook nooit halen, het is slechts de maximale doorvoersnelheid van SATA2, dat wil niet zeggen dat je hardeschijf dit haalt ;)

Hier staat tekst

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

En waar krijg je die 4.6 dan op?

Lijkt me wel handig te vermelden hé. Want dáár zit de reden dat je maar 4.6 haalt. (de laagste onderdeelscore bepaalt de eindscore).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:24:
En waar krijg je die 4.6 dan op?

Lijkt me wel handig te vermelden hé. Want dáár zit de reden dat je maar 4.6 haalt. (de laagste onderdeelscore bepaalt de eindscore).
op het geheugen de verwerkingsnelheid is niet perfect ofzo
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:23:
Wat is je probleem precies? Je hardeschijf haalt geen 300 MB/s? Dat gaat ie ook nooit halen, het is slechts de maximale doorvoersnelheid van SATA2, dat wil niet zeggen dat je hardeschijf dit haalt ;)
Ok duidelijk ik dacht misschien komt dat door moederbord ofzo
bedankt!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:04

Dima_2005

T.net-verslaafde

En als je naar Tomshardware kijkt kun je zeer goed zien dat er meeeste HD's rond de 60 MB/s zitten met veel geluk ga je aan zo'n 100 MB/s geraken, deze chart is natuurlijk de minimum, maar je moet denken, dat je ongeveer aan deze specificaties gaat geraken, na zo'n 2 min. geraak je aan het minimum

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:28:
op het geheugen de verwerkingsnelheid is niet perfect ofzo
Hmm dat is wel vreemd. Draait het wel in Dual-Channel? Dat kun je zien als je de pc opstart. :) Staat bij de totale hoeveelheid gevonden geheugen.

Vaak staat in de handleiding van je moederbord waar je de geheugenbankjes in moet plaatsen om Dual-Channel te kunnen gebruiken. Ook hebben de geheugensloten vaak per 'paar' dezelfde kleur. Het is dan een kwestie van je geheugenbankjes in twee slots met dezelfde kleur plaatsen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Topicstarter
Heb de 2 kaarten naast mekaar gezet
volgens mobo is dat DIMM_A1 + DIMM_A2

dat moet goed zijn zal straks als de frietpan uitgaat pc weer is opstarten om te kijken of het echt dual channel is maar volgens het boekje wel iig

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Prestatie index moet je niet op blind staren, het enige wat je kunt doen is als je internet hebt, is vista gaan tweaken om sneller te krijgen, dus met google gaan zoeken met tweaken en vista sneller maken.

300 haal je nooit, kijk maar eens op testen op deze site, en als je van hd naar dezelfde hd gaat, is de snelheid de helft.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:39:
Prestatie index moet je niet op blind staren, het enige wat je kunt doen is als je internet hebt, is vista gaan tweaken om sneller te krijgen, dus met google gaan zoeken met tweaken en vista sneller maken.

300 haal je nooit, kijk maar eens op testen op deze site, en als je van hd naar dezelfde hd gaat, is de snelheid de helft.
snap ook wel dat ik daar niet van uit moet gaan maar ik merk het zelf ook

ik twijfel om er nog 2 gig erbij te gooien (ondanks dat tie dan maar 3.3 gebruikt met vista 32bit)

als het dan opgelost is maar als het niet nodig is dan niet natuurlijk :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:38:
Heb de 2 kaarten naast mekaar gezet
volgens mobo is dat DIMM_A1 + DIMM_A2
Bij de moederborden die ik ken, moet er juist één slot tussen zitten. Maar goed als je handleiding anders beweert.. Ondanks dat, is het nooit verkeerd om even te controleren ;)

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:42:
[...]

Bij de moederborden die ik ken, moet er juist één slot tussen zitten. Maar goed als je handleiding anders beweert.. Ondanks dat, is het nooit verkeerd om even te controleren ;)
nog een quote uit het boek (wil niks aan toeval overlaten :)) :
For dual channel configuration, the total size of memory module(s) installed channel must be the same (DIMM_A1 + DIMM_A2 = DIMM_B1 + DIMM_B2).
en a1 en a2 staan naast mekaar

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 17:12
http://media.ldlc.com/ld/.../54/27/LD0000542794_2.jpg

2 in blauw of 2 in wit. Niet 1 in de blauwe bank en 1 in de witte bank. Want dan heb je geen dual channel.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:42:
[...]

nu haal ik de kast open en het is wel blauw | wit | blauw | wit

en ze zitten in de eerste blauwe en witte
dus die ene uit de witte halen en is in de blauwe stoppen

zal het zo is proberen

Verwijderd

Topicstarter
ToasterxD schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:53:
http://media.ldlc.com/ld/.../54/27/LD0000542794_2.jpg

2 in blauw of 2 in wit. Niet 1 in de blauwe bank en 1 in de witte bank. Want dan heb je geen dual channel.
idd las het zo is proberen maar je bevestigt het nogmaals is

wel een hele domme fout van me dan eigenlijk

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-01 13:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

For dual channel configuration, the total size of memory module(s) installed channel must be the same (DIMM_A1 + DIMM_A2 = DIMM_B1 + DIMM_B2).
Daar staat juist dat je ze niet direct naast elkaar wilt hebben voor Dual Channel ;)

Nu heb je "1GB + 1GB = 0 + 0", wat volgens mij correspondeert tot blauw + wit <-> blauw + wit.
Links van "=" is in dat geval toch niet gelijk aan rechts van "=" ?

Als je Dual Channel wilt zul je juist DIMM_A1 en DIMM_B1 willen vullen met je reepjes, dus als je het eerste paar wilt gebruiken, blauw en blauw.

spuit11

[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 08-02-2008 19:03 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:58:
[...]

Daar staat juist dat je ze niet naast elkaar wilt hebben voor Dual Channel ;)

Nu heb je "1GB + 1GB <-> 0 + 0", wat volgens mij correspondeert tot blauw + wit <-> blauw + wit.
Als je Dual Channel wilt zul je juist DIMM_A1 en DIMM_B1 willen vullen met je reepjes, dus als je het eerst paar wilt gebruiken, blauw en blauw.
(Y) ik heb het nu 10 x gelezen en nu snap ik de logica :P scheelt dat ik geen 2 gig erbij hoef te kopen dan

Verwacht nu verder geen problemen meer
dus bedankt Wolkje, ToasterxD en Ultraman

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een nabericht hij is van 4.6 naar 5.0 gegaan voor de rest nog niks getest maar nu zal systeempje wel helemaal in orde zijn

nogmaals bedankt!!

(thread kan van mijn apart een slotje krijgen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 19:23 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-01 22:35
5 is nog steeds niet veel naar mijn gevoel. Mijn pc5300 4x1 GB haalt 5,9 in vista 64 bit. Mijn bottleneck is de harde schijf met 5,4 >:)

Edit: ahja mijn cpu(e6600) loopt op 3 ghz(score 5,6) waardoor mijn fsb ook hoger ligt en het geheugen uiteraard sneller draait.

[ Voor 33% gewijzigd door skelleniels op 08-02-2008 21:37 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Thandor

SilverStreak

Eigenlijk horen PC probleemtopics - en zeker van dit 'kaliber' - niet in CSL thuis :o. Zie daarvoor het CSL Beleid :).

Je had in dit geval het beste kunnen gaan troubleshooten. Als Vista een lage score geeft voor de prestaties van het geheugen dan ga je, juist ja: het geheugen testen ;). Er zijn zat benchmarktooltjes te vinden die geheugenbandbreedte kunnen testen :Y).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.