Dell staakt levering AMD-systemen via Amerikaanse website

Pagina: 1
Acties:

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Nu staat er op de FP dat dell is gestopt is met verkopen van amd systemen via de online shop. Maar wat blijkt nu, je kan ze gewoon nog bestellen via de online shop, wat is hier aan de hand en heeft de bron het fout?

http://www.dell.com/conte...531?c=us&l=en&s=bsd&cs=04
(even op groene "custommize it"button drukken, en bestellen maar :) )

Het zou dus kunnen zijn dat er een foutje op de site was opgetreden, en dat ze op dat moment je dan gewoon doorsturen naar een service punt waar ze dan wel te koop zijn.

Dus wat nu, de bron geloven of mijn eigen bevindingen? :)

Edit/

Link naar het artikel op de frontpage: nieuws: Dell staakt levering AMD-systemen via Amerikaanse website

[ Voor 37% gewijzigd door mad_max234 op 08-02-2008 18:43 ]

Verwijderd

Ik denk dat het bericht wel klopt, want als je kiest voor een systeem voor een bedrijf in plaats van een consument kun je dus geen AMD kiezen..

Maar who care's? Zelfbouwen is nog steeds het leukste/goedkoopste (als je niet naar licenties gaat kijken dan.)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik kies een systeem of laptop die in de link was gegeven van de FP, en heb niet gekeken naar zakelijk of thuis gebruik.

Maar dat maakt ook niks uit wat er staan ook thuis systemen tussen. ;)

Hier dan voor jou een thuis gebruikers laptop.
http://www.dell.com/conte...501?c=us&l=en&s=dhs&cs=19

En of zelfbouw leuk/beter of wat dan ook is, daar gaat het niet om daarvoor heb ik het topic niet gestart. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 08-02-2008 18:44 ]

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 10:56

EaS

Dus wat nu, de bron geloven of mijn eigen bevindingen?
De bron in ieder geval niet :z .

Wat wel klopt is dit:

Dell, the second-largest PC maker after Hewlett-Packard Co (HPQ.N), is still selling one AMD-based consumer desktop computer on its Web site, and the Web site will continue to offer AMD-based systems to business customers, spokesman David Frink said.*

Dell heeft dus een paar goedkopere AMD consumenten systemen verplaatst naar de retail markt. Wat wordt er het meest verkocht in de retail markt? Goedkopere systemen.
Dell die al aankondigde "global" te gaan met retail verkopen, verkiest er dus blijkbaar voor om dit grotendeels met de goedkopere AMD systemen te gaan doen.

En dan nog dit:

"About 80 percent of Dell's sales are made to business, government and education customers, and about 20 percent to consumers."**

Waarvan een deel van die 20% waarschijnlijk ook nog eens gaat verschuiven naar de retail markt. Daar waar ze nu de AMD systemen positioneren.

*
**