Kan rewritable dvd's niet wissen

Pagina: 1
Acties:

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46
Gister heb ik een LG Internal super multi dvd rewriter 20x gekocht samen met 10 Memorex DVD+RW dvd's. Ook zat er Nero 7 bij die ik maar geinstalleerd heb.

Gister heb ik 3 van die rewritable dvd's gebruikt voor films (back-up van 3 originele films van me), maar ik wilde ze vandaag wissen, maar dat lukt dus niet. Als ik die optie wissen doe in Nero, dan blijft het ''wis-knopje'' grijs, en ook met Windows kan ik hem niet wissen.

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Kijk even of DMA wel aan staat.

• Ikkuh84
DMA staat gewoon aan.

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Probeer het is met ImgBurn, ik heb ook vaak problemen met Nero.

Verwijderd

Het zou kunnen liggen aan Nero 7.. Ik gebruik nog altijd de oude vertrouwde Nero 6.

Nero 7 kaapt sowieso als je niet goed op let heel je pc tijdens de setup. Want als je dus niet wat vinkjes uit zet open je voortaan al je muziek/afbeeldingen/films etc etc etc met jawel hoor, onze grote vriend Nero 7... Erg iritant.

Even to the point, mischien heb je een firmware upgrade nodig op je brander? Wat ook wel belangrijk is om te weten, of de schijfjes in een andere dvd writer wel te wissen zijn, is dit ook niet het geval heb je mischien een slecht setje te pakken ofzo.. kan wel eens gebeuren.. Gewoon terug gaan naar de winkel..

• Ikkuh84
Net ff een rewritable schijfje (die ik gister beschreven heb) in mijn vaders pc gedaan en kijken of ik hem kan wissen met alcohol 120%, maar daar geeft ie ''geen CD/DVD re-writable schijf''

Het liefst zou ik gewoon willen dat het al met Nero goed gaat, dan meteen een ander programma gebruiken ervoor.

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Timocos schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:04:
Net ff een rewritable schijfje (die ik gister beschreven heb) in mijn vaders pc gedaan en kijken of ik hem kan wissen met alcohol 120%, maar daar geeft ie ''geen CD/DVD re-writable schijf''

Het liefst zou ik gewoon willen dat het al met Nero goed gaat, dan meteen een ander programma gebruiken ervoor.
Daar zit je al met iets wat meestal niet kan, Nero is niet de ideale DVD-Burn/Erase Tool

Probeer zoals eerder gezegd ImgBurn voor Erasen. Is Freeware.

• Ikkuh84
underworld202 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:14:
[...]

Daar zit je al met iets wat meestal niet kan, Nero is niet de ideale DVD-Burn/Erase Tool

Probeer zoals eerder gezegd ImgBurn voor Erasen. Is Freeware.
underworld202 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:57:
Probeer het is met ImgBurn, ik heb ook vaak problemen met Nero.
Ik heb het programmaatje geinstalleerd en hij ging inderdaad schijf wissen :). Benieuwd of ik er nu weer wat op kan zetten, iig hartelijk bedankt voor het helpen, zal zo wel laten horen of ik weer kon branden of niet :)

edit: Hij ziet het schijfje nog steeds niet als leeg of beschrijfbaar. Bij imgburn heb ik erasing disc gedaan (de slow versie dat er echt alles vanaf is), maar dan moet je type data selecteren waar ik DVD+RW had gekozen. Maar helaas ziet Nero hem nog steeds nu als vol, terwijl windows zelf hem als leeg ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door Ikkuh84 op 08-02-2008 18:41 ]

• Ikkuh84
Het werkt!!

Heb verschillende tips gekregen (ook via ander forum):

- Daemon Tools Pro heeft een optie Hide CD-R en die moet je uitzetten
- IMGburn gebruik ik nu om schijf te wissen
- Nero 6 gebruik ik nu, en nu ben ik een schijf aan het branden dus ben benieuwd.

Verwijderd

Alcohol werkt bij mij meestal ook niet meteen na de eerste start.. Ik moet hem soms om de een of andere reden toch een keer afsluiten en weer openen dan pakt ie mijn dvd pas.

Zowel als ik ga schrijven naar een dvd+r of dvd+rw of een dvd+rw ga wissen.
Pagina: 1