Vragen over HD speler, HD scherm en aansluiten op computer

Pagina: 1
Acties:

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Ik heb een paar vragen die door de echte kenner, of iemand met ervaring makkelijk zijn te beantwoorden. Omdat ik niet in elk bestaande topic een andere vraag wilde stellen leek het mij het beste om even een nieuwe thread aan te maken waarin hopelijk iemand voor mij de vragen kan beantwoorden. Heb alle andere threads hierover doorgelezen maar ik zoek graag bevestiging op de volgende vragen.

Ik wil binnen nu en enkele maanden een nieuwe HD televisie kopen, waarschijnlijk de nieuwe 94cm LCD full HD van Samsung, of als ik met mijn geld niet helemaal uitkom, een goedkopere HD Ready variant. Naast gewoon TV kijken ga ik het scherm vooral gebruiken als aansluiting op mijn laptop (ASUS) om zo HD films te kunnen streamen, maar ook mijn gewone DVD films doorsturen naar mijn televsiie omdat ik ze afspeel via de laptop. Ik heb nu op mijn kamer een Sony Trinitron breedbeeld van 72 cm, als ik mijn laptop aansluit op dit scherm kan ik dit gewoon prima doen, alles is beeldvullend en kwaliteit is prima.

Wat ik mij afvrg is of ik als ik mijn laptop aansluit op mijn toekomstige tv, kan ik dan wel gewoon beeldvullend kijken, of is het nietzo omdat het een HD televisie is, en mijn laptop maar tot een bepaalde verhouding ondersteund, dat ik niet vol beeld films kan kijken maar een zwarte rand houd.
De reden waarom ik dit vrg is omdat ik een aantal manaden terug andersmands laptop wilde aansluiten op een 24 inch acer monitor, maar dat kon niet beeldvullend worden vertoond omdat de laptop maar tot een bepaalde resolutie kon. (dit was weliswaar niet via de dvi aansluiting)
Ik wil dus wel zeker weten als ik mijn laptop via (ik denk) dvi aansluit op mijn full hd scerm dat ik dan wel gewoon beeldvullend kan kijken en niet maar 3 kwart van het scherm gebruikt wordt met een zwarte rand om elke kant. Ik weet niet of het nou dvi of hdmi ingang moet zijn, weet het verschil niet precies. Ik heb zoiezo daar met mijn sony geen last van maar heb geen idee of dit verschil gaat maken als ik een full hd televisie heb. Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven.

Mijn andere vraag is over een HD speler, ik weet dat Blu ray de strijd heeft gewonnen maar voor de prijzen waar nu de Toshiba speler voor wordt verkocht zou ik er nog best overna denken, mijn vraag is dan... zit er op zo'n hd speler ook een 1080 upscaler op voor gewone dvd's?
want nu worden er allemaal dvd spelers aangeboden met 1080 upscale mogelijkheid, maar die zijn veelal duurder dan de toshiba hd speler. Ook hier graag een antwoord op.
Ik weet wel dat ie kan upscalen, als ik zo in de andere threads lees, maar is dat dan net zo goed als dvd spelers met upscale mogelijkheid?...

En mijn laatste vraag is, ik heb nu nog gewoon via de kabel televisie, ga ik dan eigenlijk het verschil tussen HD Ready en Full HD zijn via de gewone (dus niet digitale) televisie.

Als iemand mij op deze 3 vragen antwoord zou willen geven zou ik dat super vinden. En hopelijk heb ik duidelijk gemaakt wat ik precies wil weten en dit goed uitgelegd.
Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door ThePupD op 08-02-2008 19:05 ]

Verwijderd

De Toshiba HD DVD speler is een perfecte upscaler voor gewone DVD's en gewoon een erg goede keus. Zeker met de berg titels die je er tegenwoordig bij krijgt.

Een 24" monitor heeft dezelfde resolutie (nouja, ietsjes hoger: 1200 beeldlijnen ipv 1080 voor 1080p) als een full HD tv. Dus ik denk dat je dan nog steeds problemen gaat krijgen als je hem aan VGA hangt. Maar DVI lijkt mij geen probleem, zelfs een single link DVI zal voldoen. Als je gewoon SD (standard definition, dus analoog tv, DVD & digi tv) materiaal kijkt zal een HD ready (Hoewel Full HD ook automatisch HD ready is natuurlijk) zelfs beter beeld geven omdat hij gewoon minder hoeft te scalen.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Als ik hierop nog wat mag vragen...

Waarom kost de Toshiba HD DVD speler dan goedkoper als een dvd speler met 1080 upscale...
want ze kunne beide upscalen maar de toshiba kan ook nog eens hd dvd's afspelen, dan zou de speler toch duurder moeten zijn ipv goedkoper?

andere vrg uit interesse... als er een upscaler in je speler zit, doet hij dit dan automatisch of moet je dit dan ergens aangeven of iets dergelijks?

Laatste dan, dus ik kan er zoiezo vanuitgaan dat ik via een dvi aansluiting mijn laptop kan linken met mijn tv, en dit volledig beeld is?

als ik dit weet ben ik er denk ik wel uit:)

zoiezo bedankt voor je eerdere antwoord Koeitje

Verwijderd

De toshiba kostte eerst rond de 300,- euro. Maar ze proberen toch nog HD DVD te pushen door het Blu-ray gebeuren de laatste tijd.

Upscale functie kan je aanzetten in het menu.

DVI is hetzelfde video signaal als HDMI. Dus met een DVI-HDMI kabel kan je de laptop er aan hangen. Of de tv het ook volledig weergeeft hangt van het toestel af. Om te weten of jou tv dat doet zul je even in de handleiding moeten kijken en op google rond moeten zoeken naar ervaringen. Ik raad je aan ook even op te zoeken wat overscan is.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
ok heel erg bedankt... top

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:12
Mag ik dan weten waar die HDDvd speler goedkoper is dan een 1080p dvd upsclaer?

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Alle dvd speler met upscale bij de mediamarkt waren minstens net zo duur als de toshiba...
Pagina: 1