Toon posts:

Game-systeem met 1000€ - 1300€ budget

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, ik zou graag wat meer informatie weten over wat ik best zou doen/laten in verband met de aankoop van mijn computer.
Hij zal voornamelijk bedoeld zijn voor te gamen, maar er is jammer genoeg een budget :p Het mag zeker niet meer dan 1300€ kosten.
Het is niet bedoeld om extreme overclocks te doen, want ik heb nog nooit ge OCed, ik heb al wat guides gelezen hoe je het kan doen, dus wil die ook beperken, mss een E6600 naar 3,0 Ghz, of iets meer, of een Q6600 naar hetzelfde.
Ik zit namelijk met de vragen van bv, pak ik best een E6600, of een Q6600, of misschien wel een E8400.
Van moederborden, heb ik al wat zitten rondzoeken over welke het best zou zijn voor mijn budget en die een redelijke overclock zou aankunnen, maar ik raak er niet echt wijs uit.
Geheugen zou ik iets van 2 gig nemen denk ik maar ook daar weet ik niet echt wat ik moet nemen voor een degelijke overclock te kunnen behalen maar toch niet al te veel kosten.
Cpu-koeling zal door air gebeuren denk ik, ik denk dat ik voor de scythe mugen infinity zal gaan maar als er betere alternatieven zijn, ik sta open voor suggesties ;) .
Grafische kaart weet ik ook niet echt wat het best is, ik denk dat ik voor een enkele 8800 GT zal gaan ofwel 8800 GTS, mss zelf een GTX 2dehands ofzo, daar moet ik ook nog meer info over, over wat het best zou zijn.
Voeding is ook iets waar ik nog niet echt wijs uit ben, minstens 500W denk ik, maar daar ga je best niet voor een onbekend merk, maar best voor iets dat zeker kwalitijd is.

Nu is mijn vraag als iemand wat tijd over heeft, die eens een lijstje kan opsommen met welke componenten ik het best zou nemen voor mijn budget, maar toch kwaliteit en dus een goed gaming-computer zal opleveren.
Alvast bedankt ;).

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:34

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

kijk hier eens http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/reviews/
En kijk vervolgens eens hier CSL FAQ

De reden dat dat moet is niet om jou te pesten maar omdat anders elke dag 100 mensen antwoord willen op dezelfde vraag, en dat haalt het niveau naar beneden. Succes met uitzoeken en lezen iig. :)

Edit, en welkom op dit mooie forum :)

[ Voor 74% gewijzigd door Sparhawk op 08-02-2008 17:35 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 08:20
Je kunt deze vraag beter stellen op een forum van www.hardware.info
Daar zullen ze je wel helpen. Overigens is het geen slecht idee om je zelf hier maar eens in te verdiepen. Indien je in midden-limburg woont wil ik je wel helpen met samenstellen/assembleren :P

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 16:50
CPU: E8400 (Best-Buy, Quadcore vooral handig bij applicaties, en de allernwste games)
Videokaart: Ati 3870X2, Snelste videokaart op dit moment. Wil je minder geld uitgeven, kies dan voor de 8800GT 512MB

Goede voedingmerken zijn o.a. Antec, Zalman, Tagan etc...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dit systeem zal nemen:

Case: Antec Nine Hundred (het oog wil oog wel wat :p)
Voeding: Cooler Master RealPower M 700W
Mobo: Asus P5W DH Deluxe
Processor: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 @ overgeclocken tot 3 Ghz :), mss meer
Processorkoeler: Scyte "Mugen" Infinity
Geheugen: OCZ 2 GB DDR2-800 Kit

Nu zit ik alleen nog te denken welke grafische kaart ik zou nemen:

ofwel:
Club 3D HD3870 X2 @ 389€
met chip @ 825 Mhz
en 1 Gig GDDR3 geheugen aan 1800 Mhz

ofwel:
Club 3D Radeon HD3870 OC @ 219€
met chip @ 800 Mhz
en 512 Mb GDDR4 geheugen aan 2340 Mhz

Nu rest mij nog de vraag welke ik zou nemen, heeft iemand van jullie een idee welke ik zou nemen?
Het prijsverschil is groot dus wil ik geen miskoop doen.

Alvast bedankt

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.