[Keyboard layout] Nederlands met VS Internationaal - Regedit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Topicstarter
Ik zou graag via een register aanpassing mijn toetsenbord instellingen qua taal etc aanpassen.

Wil je het handmatig doen dan doe je het volgende:
  1. Start -> Configuratiescherm
  2. Landinstellingen -> Talen -> Details
  3. Toevoegen -> Invoertaal is Nederlands -> Toetsenbord indeling is Verenigde staten (internationaal)
Wil je dit via het register doen dan ben ik zover dat ik de Toetsenbord indeling wel goed krijg, maar de Invoertaal nog niet.

De volgende sleutels zijn van belang voor het aanpassen van de Toetsenbord indeling.

[HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Preload]
"1"="00000413"

[HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Substitutes]
"00000413"="00020409"

[HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Toggle]
"Hotkey"="3"
"Language Hotkey"="3"
"Layout Hotkey"="3"

Maar heeft iemand een idee hoe ik de Invoertaal kan aanpassen of waar die zich in het register bevindt?

Wat het uiteindelijke resultaat moet zijn is dus:
Invoertaal: Nederlands
Toetsenbord indeling: Verenigde staten (internationaal)

Ik heb RegMon gebruikt, maar op 1 of andere manier krijg ik daar niet de juiste sleutels te zien.

ps. Ik weet dat je moet afmelden en aanmelden wil je de register aanpassing uit laten voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor XP:
How to create the regional and language settings for an unattended installation of Windows MultiLanguage Version

Lijkt me verstandiger :)

Tenzij je een ander OS bedoelt, maar dat heb je vergeten te vermelden in je topictitel ;)

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 08-02-2008 19:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:02:
Voor XP:
How to create the regional and language settings for an unattended installation of Windows MultiLanguage Version

Lijkt me verstandiger :)

Tenzij je een ander OS bedoelt, maar dat heb je vergeten te vermelden in je topictitel ;)
Het gaat erom dat het niet bij een installatie op gegeven mag worden. Dus op bestaande pc's als zowel nieuwe pc's.

Maar uiteindelijk wil ik het gaan gebruiken voor Windows Xp en Terminal Server omgevingen.
Maar registersleutels in Xp kloppen 95% met Windows 2003, althans tot zover ik ze nodig heb gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:32
nevermind, had niet goed gelezen :$

[ Voor 81% gewijzigd door sewer op 08-02-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
wrom gebruik je niet gewoon 'setlocale.exe' om dit te doen :? werkt hier altijd prima op citrix omgevingen (of xp machines, what's the difference) gewoon in logon script mikken en klaar

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236652

Ik heb 2 keuzes van invoertalen tw. US en NL

Als ik het register check vind ik voor US invoertaal
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

"2"="00000413"
"1"="00000409"

Schakel ik handmatig naar NL invoertaal veranderd deze key-data in
code:
1
2
3
4
5
 Windows Registry Editor Version 5.00

"1"="00000413"
"2"="00000409"

Wanneer je hiervoor setlocale.exe gebruikt met

code:
1
Shell "%comspec% /C \\SERVERDC\NETLOGON\SETLOCALE\SETLOCALE.exe 00000413 00000409"

Zie je dat je hier ook beide talen moeten worden opgeven "set 413" als 1 en "set 409" als 2.

ik neem aan dat je daar de fout ingaat je moet waarschijnlijk beide waardes aanpassen en opgeven in je regwrite.
:|

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 236652 op 09-02-2008 11:48 ]

Pagina: 1