Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben werkend bij een discotheek lucky&co in Rijssen.
We zitten al een tijdje met een probleem over gevonden en verloren voorwerpen, je wild niet weten hoeveel we elk weekend hebben.

Dus hadden we het idee om een database te maken, maar we kwamen niet erg ver.
We hebben het via macro's geprobeert te maken. Maar het komt niet uit hoe wij het willen.
We willen dat zeg maar een 8 jarig kind het zo kan invullen, en zoeken naar gevonden/verloren voorwerpen.

Nu is de vraag, is er al zo'n progamma. Of hebben jullie iedeeën.

Alvast bedankt

Gr. Odink

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 18:36

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:02:
Nu is de vraag, is er al zo'n progamma. Of hebben jullie iedeeën.
Zo'n programma is er al. Er zijn verschillende open source dingen die je zou kunnen vinden. Anders zijn er genoeg bedrijven die er tegen betaling iets voor je willen knutselen.
Ik heb een heleboel ideeën, maar niet noodzakelijkerwijs toegespitst op dit onderwerp.

Wat heb je zelf al uitgevonden?

No drama

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zal inderdaad toch zelf ergens mee aan de slag moeten gaan; kant-en-klare oplossingen zijn er niet zomaar. Heb je al eens naar Access gekeken ofzo?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
nou ik had wat geprutst met excel. Maar we hebben liever niet dat het overige personeel in de "echte database" kan. Maar dat moet wel.. want als je een bijv. aan het begin van de avond iemand zijn jas kwijt is, en dan vul je al de gegevens in. Later op de avond heb je een paar gevonden jassen en vul je (ook zoals het hoord in). Dan is het maandag, iemand beld naar zijn verloren jas. jij klikt op zoeken en vind zijn jas. maar nu moet je wel in de data base aanvinken dat die gevonden is.

Maar ik vind dat het verloren en gevonden ook aan elkaar gekoppelt moet worden. maar dat lukt me niet

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:07:
Je zal inderdaad toch zelf ergens mee aan de slag moeten gaan; kant-en-klare oplossingen zijn er niet zomaar. Heb je al eens naar Access gekeken ofzo?
ik ben niet zo handig met acces

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:15:
[...]

ik ben niet zo handig met acces
Dan wordt het tijd om dat te leren :)

Of je nou access, mysql, oracle of hsqldb gebruikt. Je zou je toch moeten verdiepen hoe je een database-schema in elkaar knutselt en je SQL queries moet uitvoeren. Daar is access niet echt uniek in ofzo.

Mogelijk kan je een opensource programma vinden die aan je eisen voldoen. Deze eisen klinken wel zo specifiek dat het imo amper te vinden zal zijn.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:27:
[...]

Mogelijk kan je een opensource programma vinden die aan je eisen voldoen. Deze eisen klinken wel zo specifiek dat het imo amper te vinden zal zijn.
Ja dat klopt wel wat je zegt, ik zal me maar in moeten verdiepen... igg bedankt, k ga er volgende week mee bezig en als ik vragen hebt horen jullie het wel O-)

prettig weekend,

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mocht je er niet uit komen, stuur dan even een berichtje naar jsbosch (AT)xs4all.nl

Ik heb nog wel een database die je mag/kunt gebruiken hiervoor.

Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
Audi-Addict schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:53:

Ik heb nog wel een database die je mag/kunt gebruiken hiervoor.
nou ik heb je een mailtje gestuurd...
dus als je hem wild sturen graag ;)
Pagina: 1