laptop ->dvi -> dvi ->hdmi - 50inch plasma tv werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, ik heb een 50 inch plasma van samsung (de PS50Q91H) En daar zitten alleen vga en hdmi aansluitingen op, geen dvi dus. Nu wil mijn laptop via dvi aansluiten op mijn tv. Ik heb een dvi naar hdmi converter die bij een geforce 8800 videokaart zat. Nou probeerde ik de dvi kabel aan te sluiten op mijn laptop, en die via de dvi naar hdmi convverter op de tv aan te sluiten. Maar de tv zegt dat ie geen signaal krijgt, hij gaat eerst even zoeken en dan vind ie niks. Het moet toch wel mogelijk zijn om dvi op een plasma tv aan te kunnen sluiten?? 8)7

edit: mijn laptop is een dell m90 en een nvidia quadro 1500m kaart met de standaard nvidia drivers voor quadro m kaarten.

[ Voor 10% gewijzigd door blacknoise op 08-02-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:42

dominic

will code for food

Volgens mij zul je in je laptop videokaartinstellingen wel moeten aangeven wat voor aansluiting je gebruikt. Voor hetzelfde geld pompt ie composite over je DVI uitgang..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Ik heb n dell m90 en een nvidia quadro 1500m kaart met de standaard nvidia drivers voor quadro kaarten
Ik heb geen optie om het te selecteren dat doet ie automatisch. K sluit all the time gewone comp monitoren aan op de vga of de dvi poort, dus daar ligt t probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
zzzzzzzz te laat.......

[ Voor 77% gewijzigd door R.E. op 08-02-2008 16:00 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Hij stuurt wel signaal, dat kan ik niet aan of uit zetten dat gaat automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
blacknoise schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:59:
Ik heb n dell m90 en een nvidia quadro 1500m kaart met de standaard nvidia drivers voor quadro kaarten
Ik heb geen optie om het te selecteren dat doet ie automatisch. K sluit all the time gewone comp monitoren aan op de vga of de dvi poort, dus daar ligt t probleem niet.
Je moet aangeven dat je een HDMI apparaat er aan hebt hangen in je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
Kijk inderdaad of die DVI uitgang wel ingeschakeld is.

En anders een ander verloopje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Op de tv bedoel je? Ja die had ik geslecteerd met source, dan vind ie volgens mij automatiscch de hdmi waarop iets anagesloten zit, want er zat hdmi 3 tussen de ext 1 en 2 enz. En op dat kanaal ging ie dus ook ff zoeken, maar gaf vervolgens geen signaal meldinng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Huh, dit is eccht vreemd, ik heb t probleem gevonden. Ik gebruikte de hdmi aansluiting aan de zijkant, maar als ik die aan de achterkant gebruik krijg ik wel gwoon beeld! Toen heb ik weer die aan de zijkant geprobeerd maar dan begonnen met n reso van 800 bij 600 en daarna hoger, omdat mn tv laatst ook raar ging doen toen ik vga aansloot terwijl ik hoger dan 800 bij 600 had..
En op deze manier krijg ik ook via die aan de zijkant beeld, alleen.. dan kan ik geen resoultie 1360 bij 768 kiezen maar alleen standaard copmuter reso..
Bij de hdmi aan de achterkant kan ik wel 1360 bij 768 kiezen, wat de native reso van de tv is! T is duidelijk dat er verschil zit tussen de achterste hdmi en die aan de zijkant. Iemand enig idee waarom?

Nog vreemder, ik kan zelfs 1920 bij 1080 instellen! alleen dan worden alle letters wel super korrelig.

[ Voor 6% gewijzigd door blacknoise op 08-02-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
Je moet in het menu van je TV kijken naar de instellingen qua HDMI poorten. Je kunt het namelijk wel instellen wat voor signaal er over die poort moet gaan denk ik.
Pagina: 1