[Suggestie] Een open-source fork van de T.net CMS?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-12-2025
Hallo allemaal,

Ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen maar omdat het over de Frontpage gaat komt ie hier, verplaats 'm gerust als ie fout zit, Lieve Adjes :)

Ik loop al een tijdje met het idee rond van een open-source fork van de (basis-)broncode van (het CMS van?) Tweakers.net (gemodificeerd voor algemeen gebruik, geen directe kloon van de site want dat zou moeilijkheden geven). Ik neem aan dat de site mbv een CMS-achtig systeem wordt beheerd?
Ik denk dat er verscheidene tweakers (en devvers bij jullie) zullen zijn die graag met de code aan de slag willen om er een all-purpose, open-source fork van het CMS van te kunnen maken.
Dit zou (naar mijn mening) interessant kunnen zijn om erin te laten:
  • De stylesheets e.d.
  • De skin (moet wel aangepast worden, anders zit iedereen straks T.net te faken :+ )
  • De stats-pagina's
  • De community-elementen (minus de Tweakers-specifieke dingen zoals systeemspecs, karma en tweakotine)
  • Natuurlijk de achterliggende php-code
Enzovoort...

Even voor de duidelijkheid, T.net zelf mag gewoon closed source blijven wat mij betreft!
Dit wordt zal dan meer een open-source 'editie' van de achterliggende code van T.net worden!

Ik zou graag van de devvers (en dus natuurlijk Femme) willen weten wat zij van dit idee vinden!

Blah.NET, signing off...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Deze vraag is al vaker langs gekomen, en nee, dat is T.Net niet van plan. Dit omdat de code te specifiek op T.Net is afgestemd (meen ik mij te herinneren als argumentatie).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Blah.NET
CrashOne schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:53:
Deze vraag is al vaker langs gekomen, en nee, dat is T.Net niet van plan. Dit omdat de code te specifiek op T.Net is afgestemd (meen ik mij te herinneren als argumentatie).
Ja duh, dat begrijp ik ook wel en was daar ook al op gekomen. :+
Wat ik bedoelde is dus dat er een aparte versie komt, die niet zo specifiek is afgestemd op tweakers en open-source is.

*EDIT*: Het is ook geen vraag, het is een idee ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Blah.NET op 08-02-2008 15:57 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Blah.NET schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:55:
Ja duh, dat begrijp ik ook wel en was daar ook al op gekomen. :+
Wat ik bedoelde is dus dat er een aparte versie komt, die niet zo specifiek is afgestemd op tweakers en open-source is.
Die zouden ze dus speciaal voor je moeten gaan maken. Dat kost (veel!) tijd. En tijd is geld.

Ik denk niet dat ze daar zomaar aan zullen beginnen. Maar vragen kan geen kwaad natuurlijk :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Blah.NET
wolkje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:57:
[...]

Die zouden ze dus speciaal voor je moeten gaan maken. Dat kost (veel!) tijd. En tijd is geld.

Ik denk niet dat ze daar zomaar aan zullen beginnen. Maar vragen kan geen kwaad natuurlijk :+
Daar kom je gelijk het voordeel van open-source tegen, je hebt enorm veel devver's tot je beschikking.
Je rekruteert eerst een select groepje coders (van BUITEN tweakers.net B.V.) dat het groffe werk doet, zo hoeft niet eerst de hele source naar buiten. Als het genoeg is 'opgepoetst' voor all-around (buiten T.net dus) gebruik, laat je de community eraan werken.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:21

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Dit is meermaals beantwoord, Tweakers.net geeft de source-code van Tweakers.net niet vrij. Aangezien dit de zoveelste discussie hierover is gaat ook dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.