Ik heb een Acer Extensa 710T, daar zit een PII233 mhz in. Die processor zit niet vast op het moederbord dus ik vroeg me af wat voor soort processor erop zou kunnen. En waar ik die eventueel vandaan zou kunnen halen.
Voor een nieuwe proc heb je bijna altijd ondersteuning nodig in je BIOS. Aangezien er geen Pentiums (1 neem ik aan, socket 7) zijn hoger dan 233MHz zou het alleen een AMD k6 of Cyrix kunnen worden. Lijkt mee HEEL sterk dat je laptop dat kan herkennen.
Daarbij, hoeveel winst denk je te kunnen halen, van Pentium 233 naar AMD k6 300 maakt zo goed als niks uit.
Zoek liever een oplossing in veel meer RAM. Is bij een notebook meestal de bottleneck.
edit: hoe, te snel lopen typen. Is een PII... Wat voor voet heeft het ding? Geen gewone slot 1 lijkt me.
Daarbij, hoeveel winst denk je te kunnen halen, van Pentium 233 naar AMD k6 300 maakt zo goed als niks uit.
Zoek liever een oplossing in veel meer RAM. Is bij een notebook meestal de bottleneck.
edit: hoe, te snel lopen typen. Is een PII... Wat voor voet heeft het ding? Geen gewone slot 1 lijkt me.
de betaler vervuilt
Nee inderdaad het is een PII dus daar zou toch een snellere PII of zelfs een Celeron in moeten kunnen lijkt me.
Ik ben niet bekend met de 'voeten' van notebooks, ik zal 'm trachten te beschrijven; het zijn ongeveer 2 sleuven van 4-5 cm die parallel aan elkaar liggen. Ik neem aan dit een soort standaard socket is voor PII/Celeron, niet?
Ik ben niet bekend met de 'voeten' van notebooks, ik zal 'm trachten te beschrijven; het zijn ongeveer 2 sleuven van 4-5 cm die parallel aan elkaar liggen. Ik neem aan dit een soort standaard socket is voor PII/Celeron, niet?
Nou dit lijkt niet op een gewone slot 1 hoor, ik heb ooit een PII en een PIII slot 1 voor mijn desktop gehad dus die zou ik wel herkennen. Nee dit zijn twee korte sleufjes naast elkaar zoals ik eerder aangaf.
Ik heb inderdaad even op tomshardwarepage gekeken en daar het volgende gevonden. Het blijkt een MMC-1 te zijn, als ik zou weten hoe hier een pleetje in te plaatsen dan had ik 'm kunnen laten zien.
Volgens Tom heb je die tot PII 400 mhz en Celeron 466 mhz. Dat lijkt me toch een aardige upgrade (van 233), als het niet al te veel kost. Nu nog weten waar ik er een vandaan zou kunnen halen, iemand?
Ik heb inderdaad even op tomshardwarepage gekeken en daar het volgende gevonden. Het blijkt een MMC-1 te zijn, als ik zou weten hoe hier een pleetje in te plaatsen dan had ik 'm kunnen laten zien.
Volgens Tom heb je die tot PII 400 mhz en Celeron 466 mhz. Dat lijkt me toch een aardige upgrade (van 233), als het niet al te veel kost. Nu nog weten waar ik er een vandaan zou kunnen halen, iemand?

Zo
Hmm, zie hier in de datasheets van Intel dat de mobile PII ZONDER on-die cache maar tot 300 MHz leverbaar is, de versie MET on-die cache tot 400. Ik denk toch echt dat je meer info over je laptop moet hebben wil je zeker kunnen zeggen dat je de proc kan upgraden. In tegenstelling tot desktops zijn voor laptops de BIOS en moederborden niet zo gek flexibel zijn.
Je moet vooral letten op voltage (zit wel goed geloof ik), CPU-ID en multiplier en fsb mogelijkheden.
Neem voor de grap eens contact op met de technische dienst van de importeur, Meestal weten die dit soort dingen wel.
de betaler vervuilt
Verwijderd
Wat is dit trouwens voor discriminatie? 
Ik had eergisteren op GOT PRECIES dezelfde vraag over mijn laptop gesteld en geen kip die daarop antwoord gaf!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/126415
Maar goed. In MIJN geval gaat het om de zogenaamde "minicartridge" uitvoering van de mobile Pentium II 266MHz. Wie o wie weet of die cartridges ook los te verkrijgen zijn, en zo ja, waar, hoe snel, en hoe duur?
Alvast bedankt!
Ik had eergisteren op GOT PRECIES dezelfde vraag over mijn laptop gesteld en geen kip die daarop antwoord gaf!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/126415
Maar goed. In MIJN geval gaat het om de zogenaamde "minicartridge" uitvoering van de mobile Pentium II 266MHz. Wie o wie weet of die cartridges ook los te verkrijgen zijn, en zo ja, waar, hoe snel, en hoe duur?
Alvast bedankt!
Als je de search gebruikt had je misschien dit topic gevonden, als ik jouw draadje gespot had had ik wel hier naar verwezen. Ik zie alleen de draadjes meestal per toeval (in de meuktracker of in de active topics...)
Zoals ik hierboven al zei, bel ff met je importeur van je laptop. Die weten dat wel.
Zoals ik hierboven al zei, bel ff met je importeur van je laptop. Die weten dat wel.
de betaler vervuilt
Carry-in service center van Acer is o.a. Getronics. Volgens hun is het mogelijk om de processor te veranderen. Ik weet alleen niet waar ik anders dan bij hun zo'n MMC-1 processor kan vinden.
Pagina: 1