Msi P31 Neo-F Memory Divider probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
Beste mede-overklokkers, :P

Ik heb heb wat moeite met het overklokken van mijn E2160, aangezien de memory divider op mijn moederbord niet doet wat ik wil. Sterker nog, deze lijkt helemaal niet te werken. Ik maak gebruik van standaard OCZ DDR667 geheugen en dus een Msi P31 Neo-F mobo. In de bios kan ik bij memory dividers kiezen tussen Auto, 1:1.66 en 1:2. Als voorbeeld, als ik de FSB op 334 zet staat de cpu op 3006mhz(wat klopt) echter welke memory divider ik ook kies, de geheugen snelheid blijft 1113mhz(wat dit geheugen dus nooit aankan). Enige punt waar de divider enigzins iets lijkt te doen is als de FSB op 200 staat en de divider op 1:2, echter dan wordt het geheugen op 800mhz gezet(tot aan een bepaalde FSB snelheid waarna die weer op 1:1 springt). Probleem is dus dat op deze manier nergens kom met overklokken.

Alvast bedankt.

• WhosYaDaddy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10-2025
Ook meegemaakt: de "oplossing" (hij draait nu aan 3 Ghz) is het toepassen van een BSEL-mod. Maar dit is een hardware mod, en dus risicovol. En daarna raakt de bios in de war (200 Mhz aangegeven in de bios is dus 266 Mhz effectief, dus je zal zelf wat rekenwerk moeten doen).