Hallo,
ik ben tegen een probleem aangelopen met de klasse java.util.gregoriancalendar, met name het volgende:
31 augustus bestaat blijkbaar niet?
De code:
Als output krijg ik dan het volgende:
Originele dag: 1
Originele maand: 9
Origineel jaartal: 2007
Gewijzigde dag: 30
Gewijzigde maand: 8
Gewijzigd jaartal: 2007
Waar is 31 augustus naartoe?
Geprobeerde dingen:
* tijdzone gezet, geen effect
* datum rechtstreeks op 31 augustus zetten, geeft 1 september als output bij een "lenient calendar", bij "non-lenient" een exceptie
* al dan niet de date2.clear() gebruiken, geen effect
Iemand een idee wat ik hier over het hoofd zie?
ik ben tegen een probleem aangelopen met de klasse java.util.gregoriancalendar, met name het volgende:
31 augustus bestaat blijkbaar niet?
De code:
Java: TestDatum.java
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| GregorianCalendar date2 = new GregorianCalendar(); date2.setLenient(false); date2.clear(); // zet de datum op 1 september, het jaar maakt echter niet uit voor dit probleem date2.set(2007, 9, 1); System.out.println("Originele dag: "+date2.get(Calendar.DAY_OF_MONTH)); System.out.println("Originele maand: "+date2.get(Calendar.MONTH)); System.out.println("Origineel jaartal: "+date2.get(Calendar.YEAR)); // ga 1 dag terug in de tijd date2.add(Calendar.DAY_OF_MONTH, -1); System.out.println("Gewijzigde dag: "+date2.get(Calendar.DAY_OF_MONTH)); System.out.println("Gewijzigde maand: "+date2.get(Calendar.MONTH)); System.out.println("Gewijzigd jaartal: "+date2.get(Calendar.YEAR)); |
Als output krijg ik dan het volgende:
Originele dag: 1
Originele maand: 9
Origineel jaartal: 2007
Gewijzigde dag: 30
Gewijzigde maand: 8
Gewijzigd jaartal: 2007
Waar is 31 augustus naartoe?
Geprobeerde dingen:
* tijdzone gezet, geen effect
* datum rechtstreeks op 31 augustus zetten, geeft 1 september als output bij een "lenient calendar", bij "non-lenient" een exceptie
* al dan niet de date2.clear() gebruiken, geen effect
Iemand een idee wat ik hier over het hoofd zie?
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...