Acces 2007 - Voorraadlijst.

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:02
Sinds kort heb ik op school databases en SQL. Hierbij zijn wij op het moment vooral bezig met een simpele database met 5 entiteiten. Ik heb dit pas een aantal weken, maar het lijkt me een leerzame ervaring om dan tegelijkertijd ook een project daaraan te hangen. Daarnaast vind ik het niet erg om bij te lezen. Momenteel heb ik 4 boeken; 1x databases, 1x SQL in Server2005, 2x Office 2007 (waarvan 1 van Microsoft).

Nu wil ik me echter gaan richten op een voorraadlijst. Dit omdat het huidige voorraadsysteem op mijn werk hopeloos veroudererd is (Excel, werkt heel omslachtig en veel moet onnodig dubbel). Nu heb ik enige ervaring met databases, maar ben benieuwd of dit niet meteen in het diepe springen is?

Probleem een waar ik namelijk tegenaan loop is de voorraadtelling. Ik heb namelijk geleerd dat een product maar eenmaal mag voorkomen in de voorraadlijst. Maar hoe doe ik het met producten waarvan er bijvoorbeeld 5-6 op voorraad zijn? Laat maar zeggen een telmogelijkheid.

Voorlopig wilde ik het systeem enkelt een voorraadlijst met een order en factuur formulier. Vervolgens kan dit altijd nog worden uitgebreid. Als software wilde ik Acces 2007 gaan gebruiken.

Iemand tips / aanbevelingen en een oplossing voor het productaantal? Of dingen waar ik op voorhand alvast rekening mee moet houden, behalve alvast een ERD-model opstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Woodsy op 08-02-2008 15:08 ]

Verwijderd

De oplossing voor een productaantal geef je zelf al aan. Door aan een artikel een voorraad te hangen.

• Woodsy
Je bedoelt een nieuwe tabel met daarin het productaantal? En via een key laten verwijzen naar de huidige voorraadlijst.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 20:21

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Woodsy schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:16:
Je bedoelt een nieuwe tabel met daarin het productaantal? En via een key laten verwijzen naar de huidige voorraadlijst.
Er zit in "noordewind" toch al een standaard voorraadsysteem? Doe eens spieken en een aha erlebnis krijgen.....

:X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Woodsy
Alles lukt nu inderdaad, maar ik krijg hem niet tellend.

Kan het uberhaupt wat ik wil? Dat zodra je iets invoert, die de waarde in de tabel (aantal) aanpast? Of zodra je een factuur wilt maken dat die automatisch afschrijft?