Geluidskaart vvan het ene op het andere moment kapot?

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:24
Ik heb volgend systeem:

Asus p5b(onboard geluid)
geforce 8800 gtx
160+250 GB harde schijven
C2D E6600 @ 3 ghz
550 watt antec triopower
4 gig ram
winxp SP2 pro(vnv ga ik naar vista als ik me licentie heb 8) )

Het systeem is nu intussen al een jaar en 3 maand oud(november 2006 gekocht). Maar gisteren merkte ik ineens gekraak op in het geluid. Ik dacht dat het lag aan mijn luidsprekers. Op mijn stereo en hoofdtelefoon kwamen de kraakjes er ook uit. Ik heb al drivers herinstalleerd. Vanavond kijk ik of het op vista ook zo is. Nu heb ik er een creative soundblaster pci inzitten(redelijk oud model) en hier heb ik geen kraakjes op. Kan het nu dat mijn onboard geluidskaart zomaar ineens kapot gaat? 8)7 Nu moet ik zeggen dat ik al wat vastlopers heb gekregen met mijn systeem de laatste tijd.(ook zonder overclock) waarbij het ramgeheugen goed getest is in een ander systeem. Zou me moederbord gaar aan het worden zijn? :(

edit: nu valt me ook ineens iets op. De laatste tijd gaat mijn explorer.exe vaak op 100 procent. Dit al na enkele minuten na opstart. Nu met die creative kaart in me systeem is dit niet meer zo. Systeem draait nu al enkele uren goed(wow en track mania gedurende een uur gespeeld ook) en explorer.exe gaat nog steeds niet op 100 procent. Eerst dacht ik dat het aan een brakke windows install lag, vandaar dat ik vanavond ga formatteren(en er meteen vista ga opknallen)

[ Voor 20% gewijzigd door skelleniels op 08-02-2008 14:44 ]

http://specs.tweak.to/16567