verschil dvi en hdmi

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Graag wil ik een nieuwe PC aanschaffen als media center voor mij Sony Bravia TV. Deze heeft 100 hz en nu via VGA in werkt dat niet. Mijn vraag is er verschil tussen DVI en HDMI uit op een videoplank? Werkt die 100 hz functie ook met DVI?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

HDMI = DVI + geluid :)

Hmm owja en wat meneer beneden mij zegt, was even vergeten dat DVI ook analoog kon zijn :+

[ Voor 72% gewijzigd door Atlas op 08-02-2008 14:36 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DVI komt in 3 smaakjes, D I en A. Het verschil zit dus in digitaal vs analoog, waar HDMI enkel digitaal is (DVI-I is combi en DVI-D is digitaal, A enkel analoog). HDMI heeft als extra dat er ook geluid mee gestuurd wordt :)

Daarbij zijn er op de markt genoeg DVI<->HDMI verloopjes te vinden, dus weinig probleem daar :)

[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 08-02-2008 14:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

100hz word door de tv gegenereerd van bijv een 60hz signaal. Je kunt helaas geen 100hz invoeren, maar daar is ook geen reden voor.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://en.wikipedia.org/wiki/dvi
http://en.wikipedia.org/wiki/hdmi

In de eerste ailinea van het DVI stukje staat al je antwoord...

We verwachten wel dat je iets meer moeite doet om zelf dingen uit te zoeken voordat je een topic opent. Even op Wikipedia kijken (of 1001 andere sites waar technologieen besproken worden) hoort daar toch echt bij.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.