[ADSL]Krijg geen gateway & DNS van provider

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds maandag ligt bij mij het internet eruit (Tweakdsl). Rond een uur of 5 vloog ineens de telefoon eruit en dus ook het internet (was bij meer mensen in de wijk). Op het S1 punt in de meterkast brande alleen nog maar het oranje lampje (power), maar niet meer het groene lampje (line). De volgende dag werkte de telefoon gelukkig weer. Maar het internet helaas niet. De modem was in "kernel modus" gevlogen. Hij deed niets meer. Ik heb hem toen even opnieuw van firmware voorzien omdat niets anders meer hielp. Hierna deed hij het weer. Echter, als ik de diagnostic tools draai op de router krijg ik te zien dat er verbinding is naar de centrale e.d. maar toch heb ik geen internet. Ik ben even verder gaan kijken en kwam er toen achter dat ik geen gateway en dns servers meer toegewezen kreeg. Een IP adres kreeg ik nog wel van de provider. Nu heeft Tweakdsl maandag al een storing aangemeld bij BBned, maar volgens mij kan het niet zo moeilijk wezen. Gewoon de gateway en DNS servers zelf toevoegen (mits mijn router dit toelaat). Ik heb een Speedtouch 546 (ISDN). Nu ben ik er zojuist achter gekomen wat de DNS servers en Gateway van Tweakdsl.nl zijn:

DNS:
217.19.16.131
217.19.16.132

Gateway
xxx.xxx.xxx.1 (Eigen IP adres wat eindigt op 1)

Kan ik dit zo wijzigen in mijn Speedtouch, of is dit niet mogelijk omdat de router ingesteld staat op DHCP? Ik heb ook nog een Zyxel HW660 liggen mocht het hiermee wel lukken.

-edit-

Ik ben nu thuis en heb de router als bridge ingesteld. Nu krijgt hij wel een gateway en DNS van de centrale! 8)7 Dit is alleen niet gewenst omdat mijn computer nu de IP gegevens van TweakDSL krijgt ipv mijn router. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn router ook weer alle gegevens op gaat vragen?

-edit 2-

Het werkt weer helemaal. Om de één of andere reden bleef de router de foute instellingen vasthouden. Ik heb de router weer in bridge modus gezet. Vervolgens heb ik mijn MAC adres hetzelfde gemaakt als dat van de router en heb even via ipconfig een aantal keren een nieuw ip adres opgevraagd. Na een paar keer proberen kreeg ik een echt nieuwe lease (dus ook ip). Toen heb ik nogmaals de router geconfigureerd. Nu kreeg ik eindelijk wel alle gegevens weer door. Probleem opgelost dus. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Reb87 op 09-02-2008 14:25 ]