Samen stellen van een Audio systeem

Pagina: 1
Acties:

• sarkis
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2023
Beste Tweakers,

Ik wil graag een systeem samenstellen. Ik heb de moederbord al gekocht(Gigabyte GA-945GCMX-S2). Ik zal het systeem voor geluid mixing en daar aan gerelateerd werkzaamheden gebruiken.

Van verschillende mensen heb ik gehoord dat er rekenning gehouden moet worden met de onderdelen die in het nieuwesysteem gebruikt gaat worden. Somige PC onderdelen kunnen niet goed met elkaar werken! met andere woorden, somige PC onderdelen van pebaalde fabrikant en of merk, niet goed kunnen werken in samenstelling met andere fabriekant onderdelen.
Ik weet niet of dat waar is? :?

what ever!
van Gigabyte wist ik welke cpu gebruikt kan worden in cominatie met mijn moederbord. en ook de geheugenchipset (Nanya) maar ik weet niet waar dit soort wordt verkocht :'( eerlijk Nanya zegt me niets :?

Mijn vraag is, hoe kan ik weten welke compunenten gekocht moeten worden zodat ik een goed stabiel en betrouwbaar systeem kan bouwen.
De programma's die ik nu gebruik zijn:
Cubasa SX3
Protools m-powerd 7.4

de ondedelen die ik al heb zijn:
Moederbord : (Gigabyte GA-945GCMX-S2)
Geluidkaart : M-Audio (AudioPhile 192)

Graag wil ik weten welke, CPU, geheugen en Hardschijf nog gekoch moet worden.

Alvast bedankt. _/-\o_

Met vriendelijke groet,

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Volgens mij is dat al een heel oud bord gezien de naam :|

Iig, je kan prima Kingston gebruiken over het algemeen als geheugen. Nanya geheugen bestaat echt, maar is in NL niet bekend (ooit bij de Vi-computer gezien in een volder). Het zat dan wel weer in mijn Asus laptop :+

Over het algemeen gewoon zorgen dat je alleen A-merken gebruikt zoals Kingston/Corsair geheugen, een goed mobo (GigaByte is een goed merk), goede HDD zoals de Samsung spinpoint, goede voeding van bijvoorbeeld Coolermaster of Antec.

Als volgens de specs alles moet werken en je gewoon goed spul koopt zou je normaalgesproken geen problemen moeten krijgen.