• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 15:33
Beste mensen,

Ik ben vanplan de Sharkoon Rebel 9 Economy Edition aan te schaffen.
Vooral omdat in deze kast veel koelers passen. Maar nu is mijn vraag, hoe kan ik deze het beste
inrichten om optimale airflow te krijgen? Ik dacht zelf 2 120 koelers aan de voorkant die aanzuigen, 2 80 koelers aan de achterkant die de warme lucht weer uit de kast blazen. Nu zit ik nog met de 2 openingen aan de zijkant van de kast voor 2 120 koelers. Moet ik deze lucht naar binnen of naar buiten laten blazen. Of moet ik aan een totaal andere opstelling denken?

mvg,

Martijn :)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 11:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

Zelf zou ik zeggen om die 120mm fans in het zijpaneel de koude lucht naar binnen te laten blazen (richting processorkoeler, chipsetkoeler, videokaart, etc.). Ik denk dat je dan qua airflow wel prima zit.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Als je dan toch Sharkoon spul aanschaf (niet dat daar iets mis mee is, het metaal van hun kasten is alleen een beetje dun waardoor het snel meetril als het niet goed vast zit), waarom niet gelijk de Sharkoonkast die met een 25cm fan word geleverd? (is o.a. bij Alternate te krijgen)
Die gebruik ik ook in 1 van mijn pc's. Hoeveel geluid dat ding maak weet ik niet precies maar volgens mij was hij wel redelijk stil. (die blauwe LED 120mm fan die je erbij krijg is in iedergeval NIET stil, net zoals alle andere componenten in dat ding van mij)
Hoe hij koelt, naja, denk dat je dat zelf ook wel kan gokken, vooral de GPU word echt super gekoeld, de 6800U die er in zit word idle 35 graden, en onder full-load, ook 35 graden :+ . (raar maar waar want toen hij in mijn andere kast zat werd hij easily 50-60'c)

Pentaxiaan

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 15:33
icecoolsniper schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:20:
Zelf zou ik zeggen om die 120mm fans in het zijpaneel de koude lucht naar binnen te laten blazen (richting processorkoeler, chipsetkoeler, videokaart, etc.). Ik denk dat je dan qua airflow wel prima zit.
En de fans voor en achter, of die gewoon weglaten?
SirNobax schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:23:
Als je dan toch Sharkoon spul aanschaf (niet dat daar iets mis mee is, het metaal van hun kasten is alleen een beetje dun waardoor het snel meetril als het niet goed vast zit), waarom niet gelijk de Sharkoonkast die met een 25cm fan word geleverd? (is o.a. bij Alternate te krijgen)
Die gebruik ik ook in 1 van mijn pc's. Hoeveel geluid dat ding maak weet ik niet precies maar volgens mij was hij wel redelijk stil. (die blauwe LED 120mm fan die je erbij krijg is in iedergeval NIET stil, net zoals alle andere componenten in dat ding van mij)
Hoe hij koelt, naja, denk dat je dat zelf ook wel kan gokken, vooral de GPU word echt super gekoeld, de 6800U die er in zit word idle 35 graden, en onder full-load, ook 35 graden :+ . (raar maar waar want toen hij in mijn andere kast zat werd hij easily 50-60'c)
Mwah ik vind die kast met de 25 cm fan niet zo mooi :P

Verwijderd

Uitkijken met 25 cm fan bij hoge CPU koeler, ik heb stuk moet uitknippen (Scythe Mugen “Infinity”)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 11:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

VulcanRaven schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:32:
[...]

En de fans voor en achter, of die gewoon weglaten?

[...]

Mwah ik vind die kast met de 25 cm fan niet zo mooi :P
Voor de fans de lucht naar binnen laten zuigen en de fans aan de achterkant de lucht naar buiten laten zuigen.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Pagina: 1