Toon posts:

Netwerkschijf back-uppen via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Thuis gebruik ik een netwerkschijf waar data op staat (foto’s, docs etc.).
Nu wil ik die netwerkschijf eigenlijk iedere nacht laten back-uppen via KPN Back-Up online.
Dat programma kan echter alleen maar lokale schijven back-uppen en geen netwerkschijven.

Nu zat ik te denken aan een oplossing in de zin van offline folders of iets dergelijks.
Dus van een aantal mappen wordt altijd lokaal een 1-op-1-versie neergezet en die wordt vervolgens geback-upd.

Nog beter zou een oplossing zijn waarop de netwerkschijf zelf iedere nacht een back-up maakt zonder tussenkomst van een PC.
De netwerkschijf ondersteunt het protocol RSYNC als je daar wat aan hebt.

Zien jullie hier de oplossing?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21
Maak met NT-backup een backup van die netwerkschijf en laat deze file op je lokale HD opslaan.
Deze file dan meenemen in de KPN Backup online.

Maak anders gebruik van Backup Online voor servers:
Dagelijkse backup van uw servers? Neem dan Back-up Online voor servers. Daarmee backupt u naast uw reguliere bestanden ook uw Exchange server, SQL-server en netwerkwerkschijven.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor je reactie. Backup Online is wel weer erg prijzig voor een beetje thuis backuppen.

Is het ook mogelijk om offline folders te backuppen?
Deze worden opgeslagen op %windir%\CSC (hidden folder) heb ik begrepen maar ik kan die niet openen. Dat zou namelijk de oplossing kunnen zijn.