Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C#] Custom controls / web custom controls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had graag een "inlog" custom control gemaakt, dit voor gebruik in meerdere applicaties op zowel winforms als asp.net.

Nu vroeg ik me af indien ik dit effectief 2 maal moet aan maken, namelijk een Custom control enerzijds en een Web Custom control anderzijds.
Of is er toch een manier om het bruikbaar te maken voor zowel winforms als asp.net?

Niet dat het zoveel werk zou zijn om ze alle 2 te maken, ik vroeg het me gewoon af :)

mvg

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

TeeDee

CQB 241

Je kan afaik middels ActiveX je Custom Control in je webform hangen. Let wel, ActiveX.

Zoiets dus:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
  <body>
   <center>
     <object id="testControl" height="400" width="400"
         classid="/WebApplication1/TestControl.dll#test.TestControl">
     </object>
   </center>
  </body>
</html>

[ Voor 58% gewijzigd door TeeDee op 08-02-2008 11:43 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Nog nooit geprobeerd hoor (misschien dat iemand anders dat weet), maar:
Je zet je logica apart (altijd netjes!), dan houd je alleen 2 'presentaties' over die daar naar verwijzen. Maar ik zou niet weten of je in 1 assembly zowel een web-control als een winform-control kan zetten...

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik zie eigenlijk niet het nut van een 'algemene' login control welke je zowel in desktop als website applicaties kunt gebruiken. Allereerst is de presentatie van beide controls totaal anders. Verder zal ook de controle van de opgegeven credentials anders zijn (websites maken meestal gebruik van een backend database), windows applicaties kunnen deze echter niet bereiken (een database aan het internet hangen is niet slim) en zullen dus of een webservice gebruiken of een andere bron waar ze de gegevens kunnen controleren zoals active directory.

Wat je natuurlijk wel kunt doen, is een interface defineren en deze implementeren in de winform control, de webform control en in het WPF control. Die interface kun je vervolgens dan wel inde business classes gebruiken.

Maar zoals aangegeven zie ik niet zo snel de toegevoegde waarde daarvan.

If it isn't broken, fix it until it is..