Vraag me af of een 3 polige fan op een 4 polig moederbord kan worden aangesloten? En heeft dit nog consequenties/beperkingen?
Ja dat kan prima, enige consequentie is dat je geen gebruik kunt maken van PWM.
Ja en nee
Als je goed lijkt zie je dat het lipje ook niet in het midden zit van de 4 pins connector maar aan de zijkant, dit zodat er gewoon een 3pins op aangesloten kan worden. de 4e pin is ervoor om het toerental terug te brengen als ik het goed heb.
Als je goed lijkt zie je dat het lipje ook niet in het midden zit van de 4 pins connector maar aan de zijkant, dit zodat er gewoon een 3pins op aangesloten kan worden. de 4e pin is ervoor om het toerental terug te brengen als ik het goed heb.
Dit topic gemist? 3pin CPU fan op 4pin mobo fan aansluiting?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Dat kan ook met behulp van het voltage. Alleen neemt de software, zoals bijvoorbeeld Speedfan, de maximale spanning als 100% en 0V als 0%. Daarnaast gaat de fan pas draaien bij een spanning van ~40% vaak.Mishmash schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:12:
Ja en nee
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Jan-Jaap: Dat topic had ik idd ff gemist.
Maar begrijp ik het goed als ik zeg dat ik met een 3 pin fan op een 4 pin mobo niet de snelheid van de fan kan veranderen?
Maar begrijp ik het goed als ik zeg dat ik met een 3 pin fan op een 4 pin mobo niet de snelheid van de fan kan veranderen?
Lees even m'n post boven jou goed door. Het kan dan misschien niet met Qfan, maar wel met bijvoorbeeld Speedfan.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:30:
Jan-Jaap: Dat topic had ik idd ff gemist.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
3pin CPU fan op 4pin mobo fan aansluiting?
Daarnaast staat dit meestal ook gewoon in een moederbord handleiding - ik heb hier een MSI P6NGM handleiding en daar staat netjes in dat zowel 3- als 4-pins fans erop kunnen
Daarnaast staat dit meestal ook gewoon in een moederbord handleiding - ik heb hier een MSI P6NGM handleiding en daar staat netjes in dat zowel 3- als 4-pins fans erop kunnen
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()