Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Multimeter met min/max alarm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een niet te dure multimeter (geen Fluke dus) die bij een bepaalde max of min waarde een alarmsignaal afgeeft.
Ik ken wel meters met een max min geheugen, maar zonder signaal.
Met een RS-232 poort en software kan het ook, maar ik wil het eigenlijk ook in het veld kunnen gebruiken.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat heb je zelf gedaan? Welke (web)winkels heb je zelf al bekeken Tis niet de bedoeling dat je je vraag hier zomaar dumpt; we vragen wel wat eigen inzet van je.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zoiets kan je toch ook zelf maken?!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

klown

geek

Tjah...zo'n functie zit niet op de cheap-multimeters..dus....dan zul je óf een dure moeten kopen óf zelf iets moeten verzinnen...

schaf een microcontroller aan, hang er een beep-ding aan, zorg ervoor dat je te meten spanning altijd in de juiste range zit (of zorg daar anders voor) maak een mooi programmaatje die de ADC uitleest, de waarde vergelijkt met de max. waarde, en als de max.waarde verandert een signaal geeft en dán moet je wat tijd investeren om het te maken, maar ben je voor weinig geld klaar....

waar een wil is is een weg, zeg ik altijd maar :+

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Verwijderd

Topicstarter
Sprite_tm schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:35:
Wat heb je zelf gedaan? Welke (web)winkels heb je zelf al bekeken Tis niet de bedoeling dat je je vraag hier zomaar dumpt; we vragen wel wat eigen inzet van je.
Heb gekeken bij Nedis, RS, Farnell, Conrad.
Uurtje gesurfd.
Heb diverse toeters en bellen vergeleken.

Merken: Fluke, Voltcraft, Meterman.

Voltcraft heeft veel opties voor een betaalbare prijs.
Alleen geen signaal.

Wil je ook nog de tijden erbij? :)

Zelf bouwen is trouwens niet mijn bedoeling.
Mocht iemand zo'n ding hebben of kennen dan hoor ik het graag.
Mag ook een niet te dure Fluke zijn.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:06:
[...]
Heb gekeken bij Nedis, RS, Farnell, Conrad.
Uurtje gesurfd.
Wil je ook nog de tijden erbij? :)
Jah, en data, en IP-adressen en dat alles :+ But seriously, ik vraag het zodat we hier geen werk dubbel doen: als je zoiets vraagt en erbij zegt waar je gekeken hebt, hoeven we je dat niet meer te vragen en dat scheelt weer een zut nutteloze posts, da's waarom ik 't vraag.

Waar heb je trouwens die, redelijk specifieke, functie voor nodig? Misschien dat er nog een andere oplossing is.

[ Voor 10% gewijzigd door Sprite_tm op 08-02-2008 22:17 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
ik denk eigenlijk niet dat je een multimeter vind die alarm kan slaan als je meetwaarde boven of onder een ingestelde waarde komt.
Simpelweg omdat het een meetapparaat is en geen monitorapparaat.

Waar wil je het PRECIES voor gaan gebruiken die functie, want ik kan me ook niet voorstellen dat je het in een multimeter nodig zou hebben.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 13:07

Gwannoes

Solderen moet je leren

Wij hebben op het werk een keer bij conrad een multimeter gekocht (VoltCraft dacht ik) die ook een (uiterst minimale) scoop-functie heeft. Waardeloos ding (veel te traag met autorangen etc.), maar hij kon geloof ik wel min en max alarm instellen +piepen.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
De monitor functie wil ik gebruiken om het gedrag van voediingen en accu's in de gaten te houden.
Mijn Voltcraft kan wel de min. of max waarde onthouden en zelfs een gemiddelde maar dan moet je steeds naar dat ding om er op te kijken, vandaar mijn vraag.
De specs die veel bedrijven opgeven zijn meestal uiterst summier, behalve bij Conrad, daar kun je complete handleidingen downloaden en heb ze allemaal doorgespit, maar een signaal ben ik niet tegengekomen.
De meegeleverde software heeft vaak wel zo'n 'overbelasting' optie met signaal, maar dan moet ik altijd een laptop meeslepen da's nogal onpractisch.

Maar als iemand een RS-232 tooltje voor me weet met deze functie hou ik me aanbevolen.
Dan red ik me thuis in ieder geval.
Bij mijn Voltcraft VC506 werd DMM506 geleverd, deze heeft helaas geen signaal.

Ik heb Mas_view1.1 gedownload (gratis) maar deze werkt niet met mijn Voltcraft (er is wel communicatie maar hij zegt 'check your system').
De VC506 werkt met 1200 Baud, 7 databits, no parity, 2 stopbits.
Multimes werkt wel goed maar heeft geen signaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 13:10 ]

Pagina: 1