Ik ben bezig een module te ontwikkelen waar gebruikers mee kunnen reageren. Op deze reacties kunnen dan ook weer gereageerd worden.
Ik sla reacties nu als volgt op:
wanneer reactionid = 0 is het een hoofdreacties, wanneer het een reactie op een reactie is reactionid > 0.
Is het verstandig op deze manier te doen? Of is het misschien slimmer een aparte tabel voor de reacties op reacties te maken en dezen met een JOIN op te halen?
Alvast bedankt!
Ik sla reacties nu als volgt op:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| CREATE TABLE IF NOT EXISTS `reactions` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `userid` int(11) NOT NULL, `userusername` varchar(255) NOT NULL, `artistid` int(11) NOT NULL, `reaction` text NOT NULL, `reactionid` int(11) NOT NULL default '0', `timestamp` timestamp NOT NULL default CURRENT_TIMESTAMP, `remoteip` varchar(255) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), KEY `userid` (`userid`,`userusername`,`artistid`,`timestamp`), KEY `reactionid` (`reactionid`) ); |
wanneer reactionid = 0 is het een hoofdreacties, wanneer het een reactie op een reactie is reactionid > 0.
Is het verstandig op deze manier te doen? Of is het misschien slimmer een aparte tabel voor de reacties op reacties te maken en dezen met een JOIN op te halen?
Alvast bedankt!