[PHP] Email formulier werkt maar niet voor alle adressen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een email formulier op mijn site. De bezoeker kan zijn naam, bericht, email en eventueel een url achterlaten en dit vervolgens sturen, wij krijgen het dan binnen op ons algemene emailadres. Er is echter iets vreemds aan de hand. Met veel adressen (die de bezoeker invult dus) doet het formulier het goed en komt de email perfect aan.

Als we echter een hotmail adres invullen dan komt de email niet aan, alsof hotmail adressen ergens geblokt worden. Het bericht komt in ieder geval niet aan de ontvangstkant in de spambox, we zien het gewoon helemaal nergens meer terug. Hotmail is overigens niet het enige adres dat niet werkt, mijn collega heeft nog wat meer getest en vertelde me dat er meer domeinen waren die niet werkte.

Waar zou deze oorzaak kunnen liggen? En nog belangrijker: wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Heb je al even gezocht? Dit is een veel voorkomend probleem, en de oplossing ligt hem 9 / 10 x in het gebruiken van een volledige implementatie van de RFC's à la PHPMailer

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had echt al gezocht op het forum maar ik kwam eigenlijk vooral problemen tegen over het niet aankomen van mailtjes die naar gebruikers toegestuurd worden vanaf een site, dus eigenlijk dat het ontvangende adres variabel is. Bij mij is dus het from-adres variabel (wordt door de bezoeker opgegeven).

Ik heb het overigens eerst zonder een mail class geprobeerd, gewoon zelf met behulp van mail() dus. Toen werkte het niet en later toen ik het met phpmailer heb geprobeerd werkte het ook niet. Dit wil dus zeggen niet bij alle domeinen waaronder hotmail.

Maar moet ik uit je opmerking afleiden dat het gebruik van phpmailer (gewoon standaard zoal de module wordt aangeboden) sowieso geen goed idee is als je er zeker van wil zijn dat alles aankomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je verstuurt dus mails vanaf eigen server met @hotmail.com als from, dat zal blijkbaar niet door alle spam filters heen komen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja zoiets dacht ik ook al, maar het to-adres is dus wel een adres dat bij de site hoort en dus hetzelfde domein als de site heeft. Ik dacht dat mail-servers een email wel doorlieten in dit geval?

Op andere sites (die ik elders gehost heb) werkt wat ik doe wel. Zou er wellicht verschil zitten in de strengheid van de controle dan?

Of moet ik het wellicht toch ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hmmm, klinkt alsof je huidige emails echt precies op het randje van het spamfilter vallen. En als er dan hotmail.com instaat gaat hij net over het randje heen.

Kijk eens bij een gewone email wat de spamscore van de server ( staat over het algemeen in de headers ) is.

Maar wat je zou kunnen doen om het op te lossen is :
- Gebruik een complete mailer ala phpmailer, custom oplossingen vergeten vaak enkele headers etc.
- Niet het from-adres faken ( plaats dan in het html gedeelte een mailto link met de reactie mogelijkheid. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:32

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:01:
ja zoiets dacht ik ook al, maar het to-adres is dus wel een adres dat bij de site hoort en dus hetzelfde domein als de site heeft. Ik dacht dat mail-servers een email wel doorlieten in dit geval?

Op andere sites (die ik elders gehost heb) werkt wat ik doe wel. Zou er wellicht verschil zitten in de strengheid van de controle dan?

Of moet ik het wellicht toch ergens anders zoeken?
Als je mail gaat versturen uit naam van een ander domein kun je problemen krijgen. Dit zal gebeuren bij mailservers die SPF implementeren.
Kort samengevat controleert de ontvangende mailserver, of de versturende mailserver wel mail mag versturen uit naam van het 'From' adres in de email.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 20:05
Zet het from adres dan op een normaal bekend emailadres. En zet er een reply-to header bij met het email adres van de zender. Misschien werkt dat?

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Ik had zelf ook al gelezen dat de headers compleet moesten zijn en daarom was ik eigenlijk al overgestapt op phpmailer. Ik gebruik phpmailer op de standaard manier die in één van de voorbeelden die er bij zit staat. Het lijkt me toch sterk dat ik hierin wat headers betreft nog iets moet gaan zitten veranderen of niet? Of zijn er toch dingen die ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand die nog een suggestie heeft? Ben er nog niet uit namelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die from header al aangepast zoals hierboven meerdere malen gezegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
Duidelijke vraag: wanneer het mailtje verstuurd wordt, stel je dan als FROM adres het email adres van de gebruiker in? Of vul je daar een eigen email adres in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
2e vraag is de server waarvandaan je mailt wel een officiele mailserver ( dus met mx-records en reverse dns ingesteld ? ) En staat hij niet ergens op een blacklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je die from header al aangepast zoals hierboven meerdere malen gezegd wordt?
Ik moet hier ff mijn excuses aanbieden, had dat al gelezen maar niet goed geinterpreteerd en dacht daarom dat het geen oplossing was, nu ik het weer las en het wel goed snapte heb ik het geprobeerd en zie nu dat mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen:P

Bedankt dus!!
Pagina: 1