Snelheid Chello (UPC) Extreme

Pagina: 1
Acties:

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hallo! ;)

Ik heb nu al sinds '98 mijn internet via Chello, en altijd het pakket Chello Classic gehad met op het laatst snelheden rond de 1024Kb/s downloaden en 128kb/s uploaden.

Nu ben ik sinds zo'n 5 maandjes overgestapt op Chello Extreme met "theoretisch" snelheden van 20Mbit/s, en 2Mbit/s. (Sinds kort trouwens 24Mbit/s - 2,5Mbit/s) Dit zou moeten neerkomen op 3072Kb/s downloaden en 320Kb/s uploaden.

Dit is echter helaas niet het geval, ik haal nog steeds preciés de snelheden van Chello Classic.
(Dat UPC het niet heeft overgezet kan niet want heb laatst het dvd'tje gekregen dat het is veranderd in 24Mbit/s)

Mijn situatie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08065/chello2760.jpg

Alle computers kunnen 802.11g snelheden aan en ik woon in Apeldoorn (postcode 7327).

De snelheid is gemeten op de iMac die op een afstand van +/- 5 meter staat maar wel een verdieping hoger.
Op elke computer is de snelheid het zelfde, en ook als alle computers uitstaan en alleen de iMac het internet gebruikt is die nog steeds niet sneller.

Iemand die enig idee heeft waarom ik niet de goede snelheid bereik? Kan het modem dat soms niet aan? Of komt het doordat ik in Apeldoorn woon?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:41
Het zou kunnen dat je modem het niet aankan. Probeer sowieso eens je modem te resetten (ongeveer een halve minuut de stroom eraf zou moeten werken) en post ook het type modem eens.

Edit: modem type stond er natuurlijk van het begin al >.< * Zsub moet leren niet over plaatjes te skippen, sorry hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door Zsub op 08-02-2008 03:11 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Provision je verbinding eens opnieuw. Daardoor wordt de bootfile opnieuw geconfigureerd en (na een herstart van de modem) opnieuw in de modem geladen.

http://prov.upc.nl

Het ligt iig niet aan de modem (Arris-modems kunnen het makkelijk aan) of aan het feit dat je in Apeldoorn woont. De snelheid testen kun je trouwens mooi doen op http://speedtest.bbned.nl, die website kan het makkelijk leveren en daar kun je grote testbestanden downloaden. (32 MB en 100 MB) Probeer het eventueel ook eens met een UTP-kabel.

Maargoed, het provisionen geef ik sowieso de meeste kans omdat je aangeeft dat je momenteel exact de classic-snelheden haalt en dat zou prima kunnen als de classic-bootfile nog in je modem zit.

[ Voor 70% gewijzigd door Bergen op 08-02-2008 02:06 ]

• jmxd
  • Niet online
Zsub schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 01:56:
Het zou kunnen dat je modem het niet aankan. Probeer sowieso eens je modem te resetten (ongeveer een halve minuut de stroom eraf zou moeten werken) en post ook het type modem eens.
Dat heb ik natuurlijk al een aantal keer geprobeerd :P
Bergen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 01:59:
Provision je verbinding eens opnieuw. Daardoor wordt de bootfile opnieuw geconfigureerd en (na een herstart van de modem) opnieuw in de modem geladen.

http://prov.upc.nl

Het ligt iig niet aan de modem (Arris-modems kunnen het makkelijk aan) of aan het feit dat je in Apeldoorn woont. De snelheid testen kun je trouwens mooi doen op http://speedtest.bbned.nl, die website kan het makkelijk leveren en daar kun je grote testbestanden downloaden. (32 MB en 100 MB) Probeer het eventueel ook eens met een UTP-kabel.

Maargoed, het provisionen geef ik sowieso de meeste kans omdat je aangeeft dat je momenteel exact de classic-snelheden haalt en dat zou prima kunnen als de classic-bootfile nog in je modem zit.
Dat helpt helaas ook niet, haal nog steeds niet hoger dan +/- 950Kb/s.

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08065/snelheid860.png

Het is a.t.m. niet mogelijk te testen met een UTP helaas...
Zou het aan de instellingen van mijn router kunnen liggen? (Sorry heb echt totaal geen verstand van dit soort zaken)

Verwijderd

TwyLight schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 02:22:
[...]

Zou het aan de instellingen van mijn router kunnen liggen? (Sorry heb echt totaal geen verstand van dit soort zaken)
Kan theoretisch aan de router liggen aangezien je ook max speeds per client kan toewijzen, afhankelijk van het type/model router. Je kan ook eens de router resetten naar fabrieksinstellingen en even opnieuw cfg'en, neemt niet zoveel tijd in beslag. Over de modem restten, soms moet je de modem wat langer van de netspanning aflaten, je kan eens een nachtje eruit proberen. ALs dat alles niet lukt dan zou ik de helpdesk even bellen en vragen of ze modem willen testen en desnoods even op afstand een nieuwe bootfile inladen, wat ik betwijfel dat het daar aan ligt.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt na het provisionen wel je modem geherstart? (Dus stekker uit de stroom, paar seconden wachten en de stekker er weer in?)

Jammer dat je niet even met UTP kunt testen, anders had je het ook even zónder router, rechtstreeks op de modem kunnen proberen. Opmerking daarbij: als je dat toch kunt proberen, reset dan elke keer de modem als je iets anders erop aansluit.

Bijvoorbeeld, als je een computer rechtstreeks aansluit: 1) pc, router en modem uitschakelen, 2) pc rechtstreeks aansluiten, 3) eerst de modem aanzetten en wachten tot hij online is, 4) dan de pc opstarten. Zodra je teruggaat naar de router: zelfde verhaal. 1) Pc en modem uit, 2) router aansluiten, 3) modem aanzetten en wachten tot hij online is, 4) dan de router pas aan.

En anders bel je morgen ff met UPC (0900-1580), even vragen of ze kunnen kijken of je modem wel een extreme-bootfile heeft. Stel dat dat niet zo is, dan scheelt je dat een hoop gepruts met UTP-kabel, instellingen in de router doorspitten en dingen anders aansluiten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 08-02-2008 02:51 ]

• jmxd
  • Niet online
Ja heb hem opnieuw opgestart, ik kan deze info wel zien via het status ip'tje:

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 466.750 MHz 5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 49 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM16

Status
System Uptime: 0 days 0h:48m:32s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
WAN Isolation: OFF-Access to WAN is allowed and button is disabled
Time and Date: FRI FEB 08 02:56:39 2008

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mja, 5 dBmV / 34 dB ziet er prima uit, maar zegt ook niet alles. Er kan nog veel meer aan de hand zijn. Maarja, ik zit nu niet op m'n werk dus kan er weinig van zeggen. :P Het zou zo maar kunnen dat de upgrade niet goed is gegaan en dat je modem ook na opnieuw provisionen nog de classic bootfile krijgt.

Als je trouwens bij http://prov.upc.nl inlogt, zie je daar dan wel UPC Internet Extreme staan bij de productomschrijving?

• jmxd
  • Niet online
Heb toch de hele meuk maar naar beneden gesleept en rechtstreeks via een netwerk kabel aangesloten, en haal precies de zelfde snelheden.

En ja, er staat wel Extreme.

Productomschrijving:
UPC Internet Extreme product
+ VoIP

Verwijderd

TwyLight schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 03:35:
Heb toch de hele meuk maar naar beneden gesleept en rechtstreeks via een netwerk kabel aangesloten, en haal precies de zelfde snelheden.

En ja, er staat wel Extreme.

Productomschrijving:
UPC Internet Extreme product
+ VoIP
Gewoon even UPC bellen, kan zijn dat er in hun klantenbestand wat fout is gegaan of dat er onbewust toch steeds een oude bootfile word geupload naar je van de servers. Lijkt me verder geen hardware probleem maar meer UPC side :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mee eens. Even bellen.

• jmxd
  • Niet online
Heb even gebeld en het is inderdaad de bootfile die niet correct is, hij heeft geprobeerd om hem goed over te zetten maar het was "een grote probleem dan hij dacht" en nu is die over naar een andere afdeling om hem handmatig in het systeem te zetten e.d. en word daar vandaag nog over teruggebeld. :P

* jmxd wilt zijn geld van de afgelopen maanden terug! :o

Verwijderd

TwyLight schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:52:
Heb even gebeld en het is inderdaad de bootfile die niet correct is, hij heeft geprobeerd om hem goed over te zetten maar het was "een grote probleem dan hij dacht" en nu is die over naar een andere afdeling om hem handmatig in het systeem te zetten e.d. en word daar vandaag nog over teruggebeld. :P

/me wilt zijn geld van de afgelopen maanden terug! :o
Mjah, geld terugeisen, je had ook even eerder kunnen bellen :) Maar als het goed is dus je probleem snel opgelost en heb je wat meer downloadsnelheid, terwijl ik persoonlijk liever had gezien dat de upload wat omhoog was gegaan, 2Mbit verzenden is nu wel achterhaald, daar waar 20Mbit down naar 24Mbit gaat nagenoeg weinig meer prestatie opleverd, maar goed ieder zijn mening :)

Succes

• jmxd
  • Niet online
Heb ook liever meer upload-snelheid maar omdat ik nu de Classic bootfile heb is de sprong van 8Mbit/s naar 24Mbit/s downloaden toch wel een vooruitgang.

En verwacht ook echt niet dat ik mijn geld terugkrijg hoor, had inderdaad er wat eerder achteraan moeten gaan maargoed. Die paar euro kijk ik ook niet scheel van.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-12 21:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb net trouwens met upc aan de lijn te hangen. m'n snelheid vandaag is behoorlijk triest met extreem. schijnt dat het netwerk overbelast is volgens de helpdesk medewerker. speedtest.nl geeft me down maar 192kb nu...
wat is trouwens het ip om te kijken wat je modem waardes zijn?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• jmxd
  • Niet online
Hier kan je het IP en andere info vinden ;):

http://www.chelloo.com/in...task=view&id=69&Itemid=28

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

TwyLight schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:04:

En verwacht ook echt niet dat ik mijn geld terugkrijg hoor,
Dat kun je gewoon terugvragen! Als jij een tijdje betaald hebt voor extreme terwijl je classic had, kan het verschil gewoon met je rekening verrekend worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let trouwens aub een beetje op je hooflettergebruik :o

In je TS heb je het consequent over Kb/s als je kB/s bedoelt. Nog los van het feit dat "K" niet bestaat in het SI-systeem zit je er dus een factor 8 naast. 1024kb/s down en 128kb/s up zijn de snelheden die je in 1998 gehad zou hebben met chello Classic. Tegenwoordig zo je 8192kb/s down en 1024kb/s up moeten hebben...

Oslik blyat! Oslik!

• jmxd
  • Niet online
Nou zeg niet zo bijdehand he! :P ;)

Met Kb/s bedoel ik natuurlijk Kilobyte en met Mbit/s Megabit, en de meeste snappen dat volgens mij wel. inclusief jijzelf :P O-)

Toch bedankt voor de info B)

P.S.
Mocht je tijd overhebben, mag je bést even de TS aanpassen hoor, geen probleem :+

[ Voor 18% gewijzigd door jmxd op 08-02-2008 16:32 ]

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 20:08

WTM

Ik haak even aan bij dit topic. Zonde om een nieuw topic te openen (anders krijg ik 'graag' een slap on the wrist van een van de mods ;-)).

Ik heb ook UPC Extreme, echter haal ik de 24Mbit niet (en ook niet echt in de buurt) mijn max. is 2000kB/s vanaf usenet (Alt.Binz geeft dat aan). Overigens via SSL of zonder SSL is mijn verbinding even snel... Er wordt dus niet geknepen.

Mijn snelheid is ansicht niet slecht hoor, daar niet van. Echter haal ik de 20 Mbit niet en zeker 24 Mbit niet. Echter zou ik via Hitnews 30 Mbit moeten kunnen halen, dus de 24Mbit van UPC zit daar genoeg onder.

Ik heb hetzelfde type modem als TS en het gaat bij mij ook wireless richting PC alleen dan via een Linksys WRT54G.

Via speedtest.net (Eweka A'dam, ik woon zelf ook in A'dam postcode 1102) kom ik op het volgende uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/232392504.png

Dat is toch ongeveer 15 Mbit up en 2Mbit down?

Ja mijn verbinding is best snel, maar geen extreme snelheden toch?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
WTM schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:19:
Ik haak even aan bij dit topic. Zonde om een nieuw topic te openen (anders krijg ik 'graag' een slap on the wrist van een van de mods ;-)).

Ik heb ook UPC Extreme, echter haal ik de 24Mbit niet (en ook niet echt in de buurt) mijn max. is 2000kB/s vanaf usenet (Alt.Binz geeft dat aan). Overigens via SSL of zonder SSL is mijn verbinding even snel... Er wordt dus niet geknepen.

Mijn snelheid is ansicht niet slecht hoor, daar niet van. Echter haal ik de 20 Mbit niet en zeker 24 Mbit niet. Echter zou ik via Hitnews 30 Mbit moeten kunnen halen, dus de 24Mbit van UPC zit daar genoeg onder.

Ik heb hetzelfde type modem als TS en het gaat bij mij ook wireless richting PC alleen dan via een Linksys WRT54G.

Via speedtest.net (Eweka A'dam, ik woon zelf ook in A'dam postcode 1102) kom ik op het volgende uit:

[afbeelding]

Dat is toch ongeveer 15 Mbit up en 2Mbit down?

Ja mijn verbinding is best snel, maar geen extreme snelheden toch?
Ga eerst maar eens met kabel testen, normaal 54g komt niet boven de 2.2Mb/sec onder optimale omstandigheden.. in praktijk vaak al lager.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 20:08

WTM

Ik zal eens kijken of ik een kabel kan ritselen die lang genoeg is anders verplaats ik mijn pc wel.

Evengoed: mijn draadloze verbinding is erg sterk, alles streepjes vol en signaalsterkte uitstekend. 54Mbps zou ik nooit halen, stel dat mijn internetverbinding dat moeten kunnen.Maar het is zelf onder de helft van het theoretische maximum en mijn omstandigheden zijn goed.

Bedankt voor de reply in elk geval.

Verwijderd

WTM schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:17:
Ik zal eens kijken of ik een kabel kan ritselen die lang genoeg is anders verplaats ik mijn pc wel.

Evengoed: mijn draadloze verbinding is erg sterk, alles streepjes vol en signaalsterkte uitstekend. 54Mbps zou ik nooit halen, stel dat mijn internetverbinding dat moeten kunnen.Maar het is zelf onder de helft van het theoretische maximum en mijn omstandigheden zijn goed.

Bedankt voor de reply in elk geval.
Ik denk dat je je niet zo moet blindstaren op testsites, een kabelnetwerk is allesbehalve stabiel als het gaat om continu snelheden, het zijn maar moment opname's en die fluctueren nu eenmaal. ADSL is wat dat aangaat stabieler, continu dezelfde snelheid maar daar zit je meer met de afstand van de centrale wat je maar maximaal kan halen. Zolang ik bij UPC zit, vanaf het begin, is het nooit stabiel geweest, terwijl de vorige eigenaar, de gemeente Amsterdam, oftewel A2000 veel beter presteerde maar destijds was het aantal klanten lager dan vandaag de dag.

Maar zoals zoveel zaken lopen we altijd achter de feiten aan, als consument zijnde, ze gaan pas uitbreiden en meer brandbreedte inkopen als de vraag ver overschreden is en dan zit je in een cyclus dat we als consument altijd achter de feiten aanlopen, terwijl je daar niet voor betaald. En zolang de OPTA er weinig mee doet houd het op Alleen concurrentie op de kabel kan daar verandering in brengen want dan is men meer genegen om de klanten bij zich te houden dus meer en betere service te verlenen ;)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:14:
[...]

Ik denk dat je je niet zo moet blindstaren op testsites,
Eens.
een kabelnetwerk is allesbehalve stabiel als het gaat om continu snelheden, het zijn maar moment opname's en die fluctueren nu eenmaal.
Verklaar je nader. Ik kan op ieder moment zonder problemen met 24Mb/s downloaden (continu). :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik kan me ook niet echt vinden in die opmerking, de snelheid is altijd retestabiel hier.
$ wget --progress=dot:mega http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
--21:30:49--  http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
           => `file100mb.bin'
Resolving speedtest.bbned.nl... 62.177.145.10
Connecting to speedtest.bbned.nl|62.177.145.10|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104,857,600 (100M) [application/octet-stream]

0K ........ ........ ........ ........ ........ ........  3%  702.79 KB/s
 3072K ........ ........ ........ ........ ........ ........  6%  711.78 KB/s
 6144K ........ ........ ........ ........ ........ ........  9%  710.81 KB/s
 9216K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 12%  712.01 KB/s
12288K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 15%  710.52 KB/s
15360K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 18%  713.62 KB/s
18432K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 21%  710.35 KB/s
21504K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 24%  712.97 KB/s
24576K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 27%  708.32 KB/s
27648K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 30%  715.96 KB/s
30720K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 33%  706.74 KB/s
33792K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 36%  716.80 KB/s
36864K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 39%  711.82 KB/s
39936K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 42%  711.32 KB/s
43008K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 45%  712.79 KB/s
46080K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 48%  711.15 KB/s
49152K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 51%  712.35 KB/s
52224K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 54%  711.69 KB/s
55296K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 57%  712.52 KB/s
58368K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 60%  708.95 KB/s
61440K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 63%  713.52 KB/s
64512K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 66%  710.59 KB/s
67584K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 69%  712.59 KB/s
70656K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 72%  709.85 KB/s
73728K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 75%  697.52 KB/s
76800K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 78%  724.13 KB/s
79872K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 81%  717.17 KB/s
82944K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 84%  707.81 KB/s
86016K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 87%  711.71 KB/s
89088K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 90%  710.31 KB/s
92160K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 93%  713.89 KB/s
95232K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 96%  707.24 KB/s
98304K ........ ........ ........ ........ ........ ........ 99%  715.51 KB/s
101376K ........ ........                                    100%  702.97 KB/s

21:33:13 (711.31 KB/s) - `file100mb.bin' saved [104857600/104857600]

Dit is een UPC Internet Power verbinding. Ik haal geen constante 6 Mbit (768 kB/s) omdat ik 24/7 een audiostream serveer naar een IceCast-server. Maar dit is stabiel toch? En zo is 't hier altijd. Ik snap wel dat dit topic over Extreme-verbindingen gaat, maar jij zegt:
een kabelnetwerk is allesbehalve stabiel als het gaat om continu snelheden
en dat is gewoon niet waar.

[ Voor 96% gewijzigd door Bergen op 10-02-2008 21:42 ]

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:14:
[...]

Ik denk dat je je niet zo moet blindstaren op testsites, een kabelnetwerk is allesbehalve stabiel als het gaat om continu snelheden, het zijn maar moment opname's en die fluctueren nu eenmaal. ADSL is wat dat aangaat stabieler, continu dezelfde snelheid maar daar zit je meer met de afstand van de centrale wat je maar maximaal kan halen. Zolang ik bij UPC zit, vanaf het begin, is het nooit stabiel geweest, terwijl de vorige eigenaar, de gemeente Amsterdam, oftewel A2000 veel beter presteerde maar destijds was het aantal klanten lager dan vandaag de dag.

Maar zoals zoveel zaken lopen we altijd achter de feiten aan, als consument zijnde, ze gaan pas uitbreiden en meer brandbreedte inkopen als de vraag ver overschreden is en dan zit je in een cyclus dat we als consument altijd achter de feiten aanlopen, terwijl je daar niet voor betaald. En zolang de OPTA er weinig mee doet houd het op Alleen concurrentie op de kabel kan daar verandering in brengen want dan is men meer genegen om de klanten bij zich te houden dus meer en betere service te verlenen ;)
Ach ik denk dat het allemaal wel meevalt. Je betaalt voor Extreme 59 euro per maand. Voor hetzelfde geldt kun je ook een 6 Mbit verbinding krijgen bij KPN/Planet of 8Mbit bij Xs4All. Je hebt nu dus een abonnement waarmee je ongeveer 3 a 4 keer sneller bent. Dus een klein beetje fluctueren is dan niet erg. De laagste snelheid zal altijd wel sneller zijn dan de 'topsnelheid' bij ADSL van KPN/Planet/Xs4All 8)

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:11
En voor 20 euro heb je een 20/1Mbit aansluiting bij telfort. Toch 3 x zo goedkoop. Daarom ben ik toch maar overgestapt. het is wel iets langzamer, zeker de upload, maar het scheelt toch wel knaken waar je leuke andere dingen mee kan doen.

Verwijderd

Kan weggejorist worden

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 11:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TwyLight schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:31:
Nou zeg niet zo bijdehand he! :P ;)

Met Kb/s bedoel ik natuurlijk Kilobyte en met Mbit/s Megabit, en de meeste snappen dat volgens mij wel. inclusief jijzelf :P O-)

Toch bedankt voor de info B)
Ik snap het alleen uit context, en dat is gevaarlijk. Doe gewoon niet zo slordig en noteer het correct. Dan kan er geen enkel misverstand over ontstaan. Kijk eens naar de post van pigsbutt hierboven. Hij was er wel door in de war...

En wat denk je dat een search engine doet? Die snapt geen context en leest wat er staat, niet wat je bedoelt :o
P.S.
Mocht je tijd overhebben, mag je bést even de TS aanpassen hoor, geen probleem :+
Kijk eens waar ik moderator van ben. Dit subforum? Nee. Dus kan ik het niet aanpassen. Het zou je sieren als je het zelf zou doen.

Oslik blyat! Oslik!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 20:32
Heb hier precies hetzelfde probleem. Snelheid is nog steeds gecapped op 20mbit. Wel jammer dat je er toch weer zelf achteraan moet.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

DarkShadow schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:37:
Heb hier precies hetzelfde probleem. Snelheid is nog steeds gecapped op 20mbit. Wel jammer dat je er toch weer zelf achteraan moet.
Als je bijvoorbeeld zo'n 100 MB bestand downloadt, blijf je dan exact op de 2,5 MB/s steken? Heb je al opnieuw geprovisioned? (Zie begin deze thread.) Iets meer info over je bevindingen graag.

• jmxd
  • Niet online
Die van mij haalt nu niet hoger dan 1,7 MB/s, maar dat kan ook door de draadloze situatie komen.
Uploaden kan die tot 280 KB/s.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 20:32
Hij blijft steken op 2,7 MB/s, dus niet de volle 24 mbit helaas, wel iets sneller.

Ik heb de modem via prov.upc.nl opnieuw aangemeld.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
TwyLight schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:30:
Die van mij haalt nu niet hoger dan 1,7 MB/s, maar dat kan ook door de draadloze situatie komen.
Uploaden kan die tot 280 KB/s.
Draadloos heeft inderdaad een effect. Bedraad haal ik nu 2.8 MB/s (=24 Mbit) en draadloos 2.4MB/s. Getest met Eweka (8 connections)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Draadloos is (als je geen N hebt) hoe dan ook beperkt tot 27Mbit (54Mbit is duplex) met de nodige overhead eraf maf je blij wezen als je 20Mbit haalt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:21
DukeBox schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:54:
Draadloos is (als je geen N hebt) hoe dan ook beperkt tot 27Mbit (54Mbit is duplex) met de nodige overhead eraf maf je blij wezen als je 20Mbit haalt.
En dat is dan onder ideale omstandigheden... Probeer maar 20 Mb/s te halen wanneer je omgeving barst van de draadloze netwerken (verspreid over alle mogelijke channels).
Pagina: 1