Vergelijk en kots je mening

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 21:49
Omdat mijn computer nu toch wel erg bejaard begint te worden ben ik van plan wat upgrades te kopen. Aangezien alles PciE is zal mijn oude vertrouwde videokaart er ook aan moeten geloven.

Nu heb ik de ballen verstand van computers (nouja, wel een beetje maar alle in's en out's gaan me boven de pet) dus wil ik jullie ongezouten mening graag weten.

Mijn oude videokaart: Nvidia GeForce FX 5700 LE

Mijn nieuwe videokaart: Onboard videokaart van de Intel Guardfish V-Pro (GMA 3000) welke het geheugen deelt. 2* (DDR2 ValueRAM 2Gb 800 2K CL5.0)

Dit is vast een hele kromme vergelijking, maar ik heb geen idee hoe deze onboard videokaart zich gedraagt t.o.v. mijn oude.

Het enige spel wat ik er mee wil spelen is World of Warcraft, verder gebruik ik de computer semi-zakelijk.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou kunnen beginnen door zelf de specificaties van beide te vergelijken, verschillende reviews door te nemen of beide kaarten natuurlijk gewoon te testen met behulp van talloze benchmarkprogramma's.

Verder zijn er eigenlijk weinig losse videokaarten die langzamer zijn dan onboard varianten en voor het verschil in ondersteunde technologieën kun je terecht op de website van Nvidia en Intel.

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 08-02-2008 01:04 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 21:09
Bijna elke losse kaart is beter dan een onboard gevalletje, vooral als je onboard kaart dan ook nog shared memory heeft (enorm traag tov apart geheugen).
Al moet ik eerlijk toegeven dat die FX5700 nou niet echt een superkaart is.. maar zelfs deze schopt de kont van die onboard chip. ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De GMA3000 is best redelijk, maar hoge resoluties in spellen kan je er niet van verwachten. Een budgetoplossing van ATI of Nvidia (zelfs de onboard versies) presteren een stuk beter dan Intel onboard graphics.
Zelf gebruik ik een Intel G33 met onboard video naar volle tevredenheid (speel ook geen games), mijn moederbord heeft gewoon een PCI-e slot. Ik zou in jouw geval gewoon kijken wat die Intel chip kan in het door jouw gekozen spel, valt het tegen kan je alsnog gewoon een PCI-e videokaart van een paar tientjes plaatsen.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Onboard kaart zou ik sowieso niet aanraden met games, Met een los kaartje ben je beter af.

Een kaartje van 50-60 Euro is al heeeeel wat beter dan een onboard...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• MarchelV
Voor alle duidelijkheid, ik heb het nieuwe mainboard nog niet gekocht. Dit staat op mijn verlanglijstje.
Misschien is er iemand die zo'n soort moederbord heeft, en voorheen een agp videokaart gehad heeft. Daar zit ik naar te zoeken, die weten uit de eerste hand wat beter is.

Anderen weten het vast ook wel, laat me het horen! Ik ben niet zo'n systeembouwer, hij moet het gewoon doen en klaar.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
MarchelV schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 01:07:
Voor alle duidelijkheid, ik heb het nieuwe mainboard nog niet gekocht. Dit staat op mijn verlanglijstje.
Misschien is er iemand die zo'n soort moederbord heeft, en voorheen een agp videokaart gehad heeft. Daar zit ik naar te zoeken, die weten uit de eerste hand wat beter is.

Anderen weten het vast ook wel, laat me het horen! Ik ben niet zo'n systeembouwer, hij moet het gewoon doen en klaar.
PCI-E is altijd beter dan een onboard en AGP dus ik zou geen van de 2 doen en gewoon een goedkoop en goed los kaartje erbij zetten als je toch aan het upgraden bent...

Een Sapphire 512MB X1650PRO om maar een goeie te noemen...

http://www.mycom.nl/Produ...50PRO%2c512MB/134498.aspx

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• MarchelV
Ok, lijkt me duidelijk. Beter een paar tientjes investeren in een extern kaartje dan huilen met de onboard videokaart.

Zal ik zo de heren van de pcconcurent een blij maken met een bestelling.
  • MB INTEL S775 GUARDFISH V-PRO (Bulk) mATX
  • DDR2 ValueRAM 2Gb 800 2K CL5.0
  • DDR2 ValueRAM 2Gb 800 2K CL5.0
  • CPU Intel Pentium Dual-Core E2200 (2.2GHz, 800MHz,1MB, Box)
  • VGA ASUS PCIe NVD 512MB DDR2 1DVI DX10 EN8500GT/SILENT/HTP
En al dat moois voor slechts 330 euro.

Bedankt voor jullie info!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ga een volgende keer ajb eerst zelf op zoek, met een beetje zoeken had jedit zelf ook wel kunnen beantwoorden :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman vind het ook een "aparte" topic titel. :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.