[Vista]HDD spindowns en spinups zonder reden

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
ik heb een systeem met 3 hdd's,

1 samsung 320 gb sata
1 WD 250GB YS serie sata
1 WD 500GB ABYS serie sata

ik heb recent de samsung toegevoegd en de 250 gb geheel naar de samsung geghost omdat ik vond dat de WD te veel herrie maakte tijdens het zoeken naar bestanden, opzich geen probleem, werkt prima, de samsung is nu dus mijn primaire schijf.
maar nu is het iedere keer zo dat de WD downspint na een paar minuten niets doen, alles staat zo ingesteld dat de hdd nooit mag downspinnen, zodra ik de schijf aanspreek spint hij weer op, opzich geen wereldramp, maar hij doet dit ook steeds zomaar zonder dat ik er opdracht toe geef, soms wel 3x in 2 min, up, down, up, down enz, het is om gek van te worden, en helemaal niet goed voor die schijf naar mijn idee.
ik heb me een ongeluk gezocht naar een oplossing, geen van de potentiele oplossingen heeft voor mij geholpen, ik heb al een bepaalde windows update ge-deinstalleerd, en weet ik veel wat al wel niet aangepast qua powersaving settings, ik kom er niet uit, HDD geeft geen smart errors en is in prima conditie, en de 500 gb is niets mee aan de hand, al is het wel zo dat die bijna altijd door meerdere programma's in gebruik is.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
waar ingesteld, in bios en os ?
b.t.w. 3x in 2 min lijkt eerder voeding niet ok. Probeer eens zonder die 3e hdd.

[ Voor 56% gewijzigd door DukeBox op 07-02-2008 22:44 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zoveel downspin *onregelmatig* is niet goed, koppel idd eens een HDD los.

[ Voor 83% gewijzigd door Exorcist op 07-02-2008 23:07 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
voeding (400watt FSP) gewisseld voor een 300watt, geen verandering, 500 gb los, ook geen verandering
de rest van het systeem is een core 2 duo 4500, 2 gb ram en een standaard msi mobo met onboard vga, geen stabiliteitsproblemen whatsoever, en zodra ik de hdd aanspreek geen enkel probleem, transferrates zijn ook in orde.
systeem laten idelen in dos, geen downspins.

ik heb geen powersavings in de bios uit gezet, alleen in windows, ik betwijfel ook of ik daar mogelijkheid toe heb met dit budgetplankje, maargoed ik zal het morgen eens testen, nu ga ik eerst even tukken.
thnx voor de suggesties!

Verwijderd

HKS-Skyline schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 02:16:
voeding (400watt FSP) gewisseld voor een 300watt, geen verandering, 500 gb los, ook geen verandering
de rest van het systeem is een core 2 duo 4500, 2 gb ram en een standaard msi mobo met onboard vga, geen stabiliteitsproblemen whatsoever, en zodra ik de hdd aanspreek geen enkel probleem, transferrates zijn ook in orde.
systeem laten idelen in dos, geen downspins.

ik heb geen powersavings in de bios uit gezet, alleen in windows, ik betwijfel ook of ik daar mogelijkheid toe heb met dit budgetplankje, maargoed ik zal het morgen eens testen, nu ga ik eerst even tukken.
thnx voor de suggesties!
Hey ginder !!

Heb je ondertussen een oplossing gevonden voor dit rotte ding ?
Ik heb er ook last van.
Snap het ook niet...

greetzzz

Verwijderd

Configuratiescherm ->Energiebeheer > Schema aanpassen, Schijven uitschakelen "nooit"
8)7 niet gelezen dat dit reeds was ingesteld, je hebt dan toch ook dit (aangepaste) schema gekozen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 17:17 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 13:07
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:47:
Configuratiescherm ->Energiebeheer > Schema aanpassen, Schijven uitschakelen "nooit"
HKS-Skyline schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:34:
alles staat zo ingesteld dat de hdd nooit mag downspinnen

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 13:06
Dit ligt aan de updates van Vista. Vooral de perfomance updates zijn juist degene die het probleem veroorzaken. Ik heb wel gelezen al, dat het met een SP1 (was beta toen nog) wel was opgelost.

Ik update alleen nog maar voorlopig mijn Spam en Windows Defender, want ik vertrouw de updates niet zo meer.

Als je maar 1 schijf hebt, is er ook geen probleem. Probleem doet zich voor met meerdere schijven.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Pagina: 1