Live Video Stream Programma gezocht....

Pagina: 1
Acties:

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 00:04
Na een hele lange zoektocht heb ik nog steeds niet gevonden wat ik zoek.

Voor een live evenement zoek ik vrij simpele software waarmee het mogelijk is om de videobeelden van één of twee videocamera's die zijn aangesloten via USB te vertonen op een projectiescherm met een beamer (die zit aangesloten op de VGA out). Oftewel, degene die op het podium staat moet 10x zo groot te zien zijn op het scherm. Dit moet zonder vertraging gebeuren, anders krijg je een raar geheel wanneer iemand die op het podium loopt 10 secondente zien is op het scherm :) . Windows Media Live Encoder heb ik al geprobeert, maar hier lukte het niet echt mee.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is, ik kom er alvast niet uit. Wie o wie kan mij helpen 8)7 ?

B.v.d,

Joost

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Waarom perse de tussenstap via een PC met USB en VGA?

Wat dacht je van een videocamera met composiet, of s-video.

Die kun je zo aansluiten op de projector, en heeft 100% zeker weten geen vertraging.

Of heeft je beamer alleen maar VGA in? Wat voor type beamer is het trouwens?

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 07-02-2008 22:29 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik zou toch nog even wat verder kijken in Windows Media Encoder in combinatie met low-latency codecs. De latency zou je toch op zo'n 1 tot 2 seconden moeten krijgen.

Download my music on SoundCloud

• Keyboardplayer
ThinkPadd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:28:
Waarom perse de tussenstap via een PC met USB en VGA?

Wat dacht je van een videocamera met composiet, of s-video.

Die kun je zo aansluiten op de projector, en heeft 100% zeker weten geen vertraging.

Of heeft je beamer alleen maar VGA in? Wat voor type beamer is het trouwens?
De beamer hang in een aula aan het plafon op een hoogte van 6 meter. Ze hebben alleen de VGA aansluiting via een verleng stuk beschikbaar gemaakt vanaf de grond. Daarom moet het ook jammergenoeg met zo'n omweg. :(

• Keyboardplayer
dominic schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:29:
Ik zou toch nog even wat verder kijken in Windows Media Encoder in combinatie met low-latency codecs. De latency zou je toch op zo'n 1 tot 2 seconden moeten krijgen.
Het moet in principe echt met een vertraging van 0 seconden. Ik heb het één keer met vertraging geprobeert, maar dat is echt heel storend om naar te kijken.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Keyboardplayer schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:33:
[...]

Het moet in principe echt met een vertraging van 0 seconden. Ik heb het één keer met vertraging geprobeert, maar dat is echt heel storend om naar te kijken.
Tja dan zou ik toch naar een analoge oplossing kijken. Misschien een video->vga box kopen? (Rond de 50 euro, converteert composite naar VGA)

Download my music on SoundCloud

Pagina: 1