Acer laptop probleem: Beeld 'freezed' en loopt vast.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.924 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Topicstarter
Ik heb al meerdere malen met acer contact opgenomen maar zij zeggen telkens dat er niets aan de hand is, heb hem ook al meerdere malen opgestuurd etc.

Mijn laptop blijft vaak hangen op onbepaalde momenten, soms doet hij dit 100x op een dag en soms 3 dagen niet. Ik wordt er helemaal gestoord van.

Het beeld blijft dus opeens hangen en wordt groen, geel, zwart, paars of elke andere willekeurige kleur, gewoon als ik iets met de laptop aan het doen ben. Het is niet alleen het scherm, maar alles. Dit weet ik omdat als ik een muziekje ofzo op heb staan het geluid ook stopt als het in 1 keer freezed. Hij blijft dus gewoon hangen.

Kent iemand dit probleem? Ik wordt er echt gek van en wil dat Acer dit gewoon herstelt omdat de laptop nog in de garantieperiode zit.

Het is btw geen software fout, heb XP meerdere malen opnieuw geinstalleerd en hij bleef het doen.

ik hoop dat ik het in het goede gedeelte heb gezet van het forum.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 07-02-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 15:42
Anoniem: 125609 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:13:
Ik heb al meerdere malen met acer contact opgenomen maar zij zeggen telkens dat er niets aan de hand is, heb hem ook al meerdere malen opgestuurd etc.

Mijn laptop blijft vaak hangen op onbepaalde momenten, soms doet hij dit 100x op een dag en soms 3 dagen niet. Ik wordt er helemaal gestoord van.

Het beeld blijft dus opeens hangen en wordt groen, geel, zwart, paars of elke andere willekeurige kleur, gewoon als ik iets met de laptop aan het doen ben. Het is niet alleen het scherm, maar alles. Dit weet ik omdat als ik een muziekje ofzo op heb staan het geluid ook stopt als het in 1 keer freezed. Hij blijft dus gewoon hangen.

Kent iemand dit probleem? Ik wordt er echt gek van en wil dat Acer dit gewoon herstelt omdat de laptop nog in de garantieperiode zit.

ik hoop dat ik het in het goede gedeelte heb gezet van het forum.
1. Welk model Acer?
2. Geheugen uitgebreid?
3. Iets veranderd in de bios?
4. welke bios versie?

Als we dit weten kunnen we denk ik een beginnetje maken.

[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 07-02-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mrc16 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:50:
[...]

Welk model Acer,
Geheugen uitgebreid,
iets anders veranderd aan de config,
welke bios versie?
Acer aspire 1640z. Geen geheugen uitgebreid, niets veranderd aan mijn configuratie. Bios versie zou ik niet weten, maar hij heeft het niet gedaan vanaf het begin. Dus daar zal het waarschijnlijk ook niet aan liggen. (anders had Acer hem zelf wel geupgrade omdat hij daar vele malen is geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 15:42
Anoniem: 125609 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:52:
[...]

Acer aspire 1640z. Geen geheugen uitgebreid, niets veranderd aan mijn configuratie. Bios versie zou ik niet weten, maar hij heeft het niet gedaan vanaf het begin. Dus daar zal het waarschijnlijk ook niet aan liggen. (anders had Acer hem zelf wel geupgrade omdat hij daar vele malen is geweest)
Welk OS draai je? Kijk eens in de log files van je besturingssysteem, enige errors die vaker voorkomen?

[ Voor 8% gewijzigd door WidgetTWW op 07-02-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mrc16 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:53:
[...]

Welk OS draai je? Kijk eens in de log files van je besturingssysteem, enige errors die vaker voorkomen?
Ik draai XP en sorry, ik weet niet wat de log files zijn ;) Ik weet gewoon zeker dat het een hardwarematige fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Misschien raakt hij soms oververhit ?

even stofzuiger overal langs halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zero_cool89 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:29:
Misschien raakt hij soms oververhit ?

even stofzuiger overal langs halen?
Al geprobeerd :) Zat daar zelf ook over te denken, ook ff naar de ventilator gekeken en die doet het ook nog perfect.

HDD temperature geeft aan dat mijn Harddisk 33 graden is.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 07-02-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:37
Loop eens constant een programma als speedfna om je temps in de gaten te houden.

Verder kun je ook wel even je echte specs posten (en ook even de TS met deze info updaten zodat iedereen weet om welke laptop het gaat die het net leest): CPU, GFX, HDD, Chipset etc.

Verder zou je ook eens een Linux Live CD kunnen proberen zoals Ubuntu. We zullen zowel een hardware als software probleem moeten proberen uit te sluiten.

Verder: Hoe vaak heb je hem opgestuurd. Dit is dus weer echt typisch Acert die iets probeer te ontkennen. Bagger servicce die ik wel meer hoor helaas. Na 3 RMA's met hetzelfde probleem mag je volgens de wet een nieuwe eisen. Daar zou je je ook eens over in kunnen lezen. Aan de andere hadn zul je dan Acer wel goed moeten instrueren om minimaal een gelijk model in specs te geven of beter. Buurjongen van me heeft dus dit trucje uitgehaald, echter tot 3x aan toe een minder model terug gekregen en heeft na 11 maanden nog geen laptop. 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 08-02-2008 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Probleem lijkt me dan ook dat Acer blijkbaar zegt dat er niets aan de hand is. Als zij het probleem niet constateren hoeven ze er ook niks aan te doen. Ze gaan natuurlijk niet uren testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 08-02-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GENETX schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:31:
Loop eens constant een programma als speedfna om je temps in de gaten te houden.

Verder kun je ook wel even je echte specs posten (en ook even de TS met deze info updaten zodat iedereen weet om welke laptop het gaat die het net leest): CPU, GFX, HDD, Chipset etc.

Verder zou je ook eens een Linux Live CD kunnen proberen zoals Ubuntu. We zullen zowel een hardware als software probleem moeten proberen uit te sluiten.

Verder: Hoe vaak heb je hem opgestuurd. Dit is dus weer echt typisch Acert die iets probeer te ontkennen. Bagger servicce die ik wel meer hoor helaas. Na 3 RMA's met hetzelfde probleem mag je volgens de wet een nieuwe eisen. Daar zou je je ook eens over in kunnen lezen. Aan de andere hadn zul je dan Acer wel goed moeten instrueren om minimaal een gelijk model in specs te geven of beter. Buurjongen van me heeft dus dit trucje uitgehaald, echter tot 3x aan toe een minder model terug gekregen en heeft na 11 maanden nog geen laptop. 8)7
Acer is echt een baggermerk ja, service is 100 keer niets en ik koop dan ook nooit meer iets van acer.
Mijn eerste reparatie: Harde schijf was kapot, na 10!! weken krijg ik hem terug en start hem thuis op, harde schijf kapot. Daarna terug naar winkel geweest en die hadden hem even opengeschroefd, op de (nieuwe) harde schijf die ze erin hadden geduwt stond heel groot DEFECT op. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 80922 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:47:
Probleem lijkt me dan ook dat Acer blijkbaar zegt dat er niets aan de hand is. Als zij het probleem niet constateren hoeven ze er ook niks aan te doen. Ze gaan natuurlijk niet uren testen.
Dat is het probleem dus eigenlijk ook ja, maar ik wil dus eigenlijk via hier te weten komen wat die problemen precies veroorzaakt, zodat ik hun er op kan wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met de ubuntu live CD doet hij het ook, en die gaat alleen over de cd rom toch? daar wordt de HDD niet bij gebruikt? De HDD lijkt het dus niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250775

Anoniem: 125609 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:24:
Met de ubuntu live CD doet hij het ook, en die gaat alleen over de cd rom toch? daar wordt de HDD niet bij gebruikt? De HDD lijkt het dus niet te zijn.
Dan zou de HDD inderdaad amper moeten worden aangesproken, je beeld word allemaal kleuren geef je aan...

Zelf zit ik eigenlijk te denken aan je geheugen. Heb je 2 dimms in je LT zitten? probeer er dan eens 1 uit te halen en dan een tijd te draaien, doet hij het dan nog probeer dan de andere uit... Mocht het zo zijn dat dit werkt denk ik (ben ik bang) dat je met de brakke service van ACER zelf een nieuw SO-dimmetje moet aanschaffen. Maar eerst ff testen :) succes!

heb ff een google over je type LT gegooid en kwam dan heel snel (als 2e geloof ik) DEZE pagina tegen...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 250775 op 12-02-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 250775 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:54:
[...]

Dan zou de HDD inderdaad amper moeten worden aangesproken, je beeld word allemaal kleuren geef je aan...

Zelf zit ik eigenlijk te denken aan je geheugen. Heb je 2 dimms in je LT zitten? probeer er dan eens 1 uit te halen en dan een tijd te draaien, doet hij het dan nog probeer dan de andere uit... Mocht het zo zijn dat dit werkt denk ik (ben ik bang) dat je met de brakke service van ACER zelf een nieuw SO-dimmetje moet aanschaffen. Maar eerst ff testen :) succes!

heb ff een google over je type LT gegooid en kwam dan heel snel (als 2e geloof ik) DEZE pagina tegen...
Bedankt voor je antwoord, ik zal vanavond eens kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
allebei apart getest, en hij blijft het doen... dus ligt niet aan het geheugen. Kan eigenlijk dus tot de conclusie komen dat het het moederbord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268394

Anoniem: 125609 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:32:
allebei apart getest, en hij blijft het doen... dus ligt niet aan het geheugen. Kan eigenlijk dus tot de conclusie komen dat het het moederbord is?
Heb Acer 6920 en zoals bij nog anderen blijft toestal regelmatig een vijftal minuten hangen en schiet er dan door, na binnenbrengen bij Acer hielp vervanging moederbord ed niet, één van de gebruikers had dit zelf opgelost met er een kaal OS op te zetten ipv de meegeleverde Acer Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:37
* GENETX pakt de schop en begint modder in het gat te gooien...

Gelieve geen oude topics opgraven :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.