Toon posts:

Dvd maken met iDVD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.973 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Vroeger maakte ik altijd van een Avi een DVD met het programma Ulead DVD Workshop 2.

Sinds een tijdje heb ik een iMac, en het liefst doe ik dat nu op mijn iMac!

Ik neem aan dat als je dat wil, dat vast met iDVD kan. Ik heb het programma even bekeken en het ziet er vrij goed uit, maar tevens ook erg ingewikkeld.

Het is vast mogelijk een Avi naar DVD om te zetten met dit programma, maar kan je ook ondertitels uit een SRT bestand er onder branden?

Als dit namelijk NIET kan, neem ik ook neit de moeite het programma te leren kennen.

Als het wel kan, weet iemand dan een goede site waar het programma wordt uitgelegd?

Heel erg bedankt! en een fijne avond!

Ajo!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Op de iDVD support pagina is een sloot aan informatie te vinden, waaronder de handleiding en video tutorials :)

Maar als je een AVI op DVD wilt branden met de ondertitels uit een SRT, dan heb je aan iDVD niks. iDVD gaat er vanuit dat al je bronmateriaal al in DVD formaat staat (min of meer). Datgene wat je met iDVD kunt doen is de menu's maken en de filmpjes en foto's eraan knopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 07-02-2008 22:02 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:50
-edit-
Grr, te laat!
Je was me net voor....

[ Voor 87% gewijzigd door Knopsje op 07-02-2008 21:57 . Reden: Te laat ]

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:52:
Op de iDVD support pagina is een sloot aan informatie te vinden, waaronder de handleiding en video tutorials :)

Maar als je een AVI op DVD wilt branden met de ondertitels uit een SRT, dan heb je aan iDVD niks. iDVD gaat er vanuit dat al je bronmateriaal al in DVD formaat staat (min of meer). Datgene wat je met iDVD kunt doen is de menu's maken en de filmpjes en foto's eraan knopen.
Hmm, dus je kan ook geen AVI naar DVD converteren?

• Knopsje
Nee, maar om te doen wat jij wilt raad ik je aan ffmpegX te gebruiken!
Dit programma heeft vele instellingen en er is de mogelijkheid om je ondertitels erbij te zetten zodat je deze kan selecteren bij het afspelen op je DVD-speler.
Succes!

[ Voor 97% gewijzigd door Knopsje op 07-02-2008 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Knopsje schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:35:
Nee, maar om te doen wat jij wilt raad ik je aan ffmpegX te gebruiken!
Dit programma heeft vele instellingen en er is de mogelijkheid om je ondertitels erbij te zetten zodat je deze kan selecteren bij het afspelen op je DVD-speler.
Succes!
Bedankt, ik heb het programma geinstalleerd maar het is niet echt uitgebreid... je kan welliswaar ondertitels toevoegen, maar geen hoofdstukken en een menu maken.

Is er niet een ander, uitgebreider programma?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt toch eerst ffmpegx (of VisualHub, of MPEG Streamclip) gebruiken voor het omzetten van je film om er vervolgens met iDVD (of Toast) een DVD van te bakken?

Als je een vergelijkbaar programma als Ulead DVD Workshop 2 zoekt, dan moet kijken naar DVD Studio Pro 4.

Overigens zijn dit wel dingen je met een beetje Googlen zelf kunt vinden. Het is wel makkelijk om hier te vragen wat je moet gebruiken, maar als je zelf wat onderzoek doet, heb je ten eerste sneller je antwoord en weet je ten tweede hoe het programma werkt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:13:
Je kunt toch eerst ffmpegx (of VisualHub, of MPEG Streamclip) gebruiken voor het omzetten van je film om er vervolgens met iDVD (of Toast) een DVD van te bakken?

Als je een vergelijkbaar programma als Ulead DVD Workshop 2 zoekt, dan moet kijken naar DVD Studio Pro 4.

Overigens zijn dit wel dingen je met een beetje Googlen zelf kunt vinden. Het is wel makkelijk om hier te vragen wat je moet gebruiken, maar als je zelf wat onderzoek doet, heb je ten eerste sneller je antwoord en weet je ten tweede hoe het programma werkt.
Bedankt, maar kan Toast ook divx openen en naar DVD opmzetten?

• Knopsje
Kom op, van een beetje googlen gaat niemand dood hoor....

Van de website van toast:
Filesupport:
Audio: AAC, AIFF, MP3, WAV, M4A, OGG, FLAC, and Dolby Digital AC-3
Video: AVI, DV, MOV, MPEG-1/2/4, DivX, XviD, VOB, VIDEO_TS folder, iMovie projects, EyeTV recordings, TiVoToGo transfers
Dus, ja, dat moet wel kunnen!

Verwijderd

Topicstarter
Knopsje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:45:

[...]

hmm oke,bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Knopsje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:45:

[...]

Dat schiet ook lekker op; hij kan geen subtitels erbij bakken ;( :X

• Knopsje
Zoals hierboven ook al wordt gezegd, zet de video dan om met ffmpegX, en brandt hem dan daarna met idvd/toast!
Ik zie het probleem niet zo.....

Verwijderd

Topicstarter
Knopsje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:51:
Zoals hierboven ook al wordt gezegd, zet de video dan om met ffmpegX, en brandt hem dan daarna met idvd/toast!
Ik zie het probleem niet zo.....
Zoals ik al zei; ffmpegx bakt de subs er niet onder, dus dan heb ik er weinig aan...

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/ffmpegx_subs.gif

Dit staat allemaal in de handleiding van ffmpegX. Ik stel voor dat je nu eerst zelf op onderzoek uit gaat en de handleidingen doorleest voordat je hier een vraag stelt. We willen je best helpen, maar we zijn geen helpdesk waar je iedere vraag neer kunt gooien. Dit topic gaat daarom op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.