Toon posts:

Vraag over koptelefoons.

Pagina: 1
Acties:
  • 959 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe koptelefoon nadat mijn huidige Sennheiser steeds meer door mijn vader gebruikt wordt en ik het wel tijd vond worden om een nieuwe te kopen. Ik zal deze koptelefoon voornamelijk gebruiken voor:

- Gamen (PC)
- Muziek luisteren achter de PC

Ik ben zelf niet echt kieskeurig wat betreft geluid maar het moet wel goed klinken. Ik heb zelf enkel gezocht binnen Sennheiser omdat ik hier zelf goede ervaringen mee heb. De eisen die ik stel zijn a). geen draadloze koptelefoon en b). het liefst gesloten.

Momenteel heb ik drie modellen eruit gekozen, variërend in prijs. Het liefst blijf ik rond de €70,- euro zitten (iets erboven mag ook).

1). Sennheiser EH 350 - €69,99

Voordelen:
- Wordt overal goed beoordeeld (qua geluidskwaliteit, het dragen zelf, design).
- Gesloten.
Nadelen:
- ?

2). Sennheiser PX200 - €59,99

Voordelen:
- Wordt goed beoordeeld en is €10,- goedkoper.
- Gesloten (maar werkt het net zo goed als een koptelefoon welke de oren geheel omsluit?).

Nadelen:
- Is deze koptelefoon niet meer bedoeld voor muziek luisteren onderweg (via Ipod, Creative, etc.) of het is net zo comfortabel voor (een lange tijd) gamen?
- 'oren' van de koptelefoon zijn kleiner en bedekken niet geheel de oren.

3). Sennheiser HD212 PRO - €55,99

Voordelen:
- Gesloten
- Wordt overal goed beoordeeld.
Nadelen:
- Is deze echt (veel) slechter dan de EH 350?

Kortom, ik heb zelf al een vrij duidelijk beel van de koptelefoon die ik wil kopen maar ik zou graag uw eindoordeel horen over deze (of andere) keuzes wat betreft koptelefoons.

Bij voorbaat dank,

Jelle de Ruiter

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
staar je niet blind op senheiser, er zijn nog meer goede merken,,

mijn laatste 2 senheisers vallen mij vooral qua bas tegen

de hd 201 en de hd215

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Speeddragon schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:44:
staar je niet blind op senheiser, er zijn nog meer goede merken,,

mijn laatste 2 senheisers vallen mij vooral qua bas tegen

de hd 201 en de hd215
Precies. Er zijn veel prima hoofdtelefoons van andere merken. Kijk ook eens rond in dit topic:
Wat zijn goede headphones? deel 1
Daar zijn al een hoop ervaringen voorbij gekomen. Zelf vind ik het prettiger om voor het gamen een koptelefoon te gebruiken die de oren geheel omsluiten. Wat dat betreft is zo'n kleine PX200 echt een no-go. Het is een prima hoofdtelefoon voor het formaat, maar er is maar zoveel wat zo'n kleine driver kan doen (maar groter is natuurlijk niet altijd beter).
Een tip: ga eens langs bij een winkel in de buurt en luister eens naar een aantal hoofdtelefoons. Mijn oren zijn niet hetzelfde als die van een ander. Mooi geluid is subjectief en dan is er natuurlijk ook nog het draagcomfort (heel belangrijk voor lange luistersessies). Je kan ook eens langs gaan bij een Mediamarkt. Daar hebben ze altijd wel een aantal betaalbare modelletjes hangen om te luisteren.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sowieso zou ik voor niet-mobiel gebruik (langdurig gebruik) een hoofdtelefoon nemen die je oren compleet omsluit. Al is het draagcomfort nog zo goed, omsluitende hoofdtelefoons zitten gewoon lekkerder vind ik. Maar dat is (deels) persoonlijke smaak.

Omdat je zegt: liefst gesloten: de eerste dempt omgevingsgeluid veel beter dan de PX200. Die zijn eigenlijk voor MP3-spelers enzo. De EH350 is voor jou denk ik de beste keus: gesloten, goede kwaliteit en goede omgevingsdemping.

Frequentierespons:
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=207&graphID%5B%5D=537&graphID%5B%5D=345

Demping:
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=2&graphID%5B%5D=207&graphID%5B%5D=537&graphID%5B%5D=345

Maw: de HD212 is erg bassig, de EH350 het meest constant in toonweergave. Het is net wat je eigen voorkeur is, maar afgaand op dit, klinkt de EH350 het "helderst".

[ Voor 30% gewijzigd door Plague op 08-02-2008 01:10 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

tja... wat voor speakers geldt kan je ook op headset toepassen: ga luisteren :)

Je bent gewezen op "er is meer dan sennheiser", en je bent gewezen op het specifieke topic over headsets.

succes met je keuze :)

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.