[alice] hele brakke ping

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Per 6-2 heb ik eigenlijk Alice aansluiting gekregen, maar deze doet niet helemaal wat hij hoort te doen.

Mijn isra punt zit in de meterkast op de begena grond. Ikzelf woon op de eerste etage. Er liep een telefoonkabel naar de kamer. Ik heb dus eerst in mijn woonkamer alles aangesloten. -> werkte niet.

Splitter eruit -> werkte niet
Modem rechtstreeks op isra punt met 1mtr kabel aangesloten (orginele, niet home-made, moet dus goed zijn kabel) zelfde probleem, ook met splitter ertussen.

Ping naar primaire DNS (62.177.144.11) is gemiddeld 150ms met een maxium van 372ms (over 9082 pakketten waarvan er 579 verloren zijn gegaan.

Er zitten meerdere pc's op aangesloten. Als ik er maar 1 op aansluit is het resultaat hetzelfde.

Ping modem is onder de milliseconde.
Modem verbreekt soms zijn ADSL connectie en heropend hem weer.

Het is een Copperjet 1616-2p modem.

Ik heb 0,0 ervaring met adsl (ik had altijd via de kabel), maar wat kan er aan de hand zijn.
Alice zegt dat SNR goed is en kabellengte isra -> modem ook (hoe weten ze dat?). Wie heeft tips?

if broken it is, fix it you should

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Toevallig veel aan het P2P'n, of een virusje opgelopen.

Alice kan overigens zien dat je kabel lengte goed is aan je SNR waarde, de SNR waarde is namelijk oa afhankelijk van je kabel lengte tussen isra/modem.

Verder, dat bedrijf waar ik werkte nog DSL leverde kan het helpen om je provider een port reset op de dslam te laten uitvoeren, als je beetje snuggere helldesker aan de lijn heb kan die dit zo voor je fixen. (maar dat HOEFT niet te helpen)

• elgringo
Punica- schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:03:
Toevallig veel aan het P2P'n, of een virusje opgelopen.

Alice kan overigens zien dat je kabel lengte goed is aan je SNR waarde, de SNR waarde is namelijk oa afhankelijk van je kabel lengte tussen isra/modem.

Verder, dat bedrijf waar ik werkte nog DSL leverde kan het helpen om je provider een port reset op de dslam te laten uitvoeren, als je beetje snuggere helldesker aan de lijn heb kan die dit zo voor je fixen. (maar dat HOEFT niet te helpen)
Waarom zorgt de p2p ervoor dat je ping uber hoog is dan?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

elgringo schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:11:

[...]

Ik heb 0,0 ervaring met adsl (ik had altijd via de kabel), maar wat kan er aan de hand zijn.
Alice zegt dat SNR goed is en kabellengte isra -> modem ook (hoe weten ze dat?). Wie heeft tips?
Dat kunnen ze in je modem uitlezen. (niet de kabellengte ISRA-modem, maar wel de SNR waardes)
Verstopte verbinding = hoge ping. Torrents e.d. zijn uitermate goed in het verstoppen van je verbinding.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
elgringo schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:11:
[...]

p2p = uploaden, uploaden = bagger ping

Verder maken p2p clients tiefus veel connecties waar veel routers / modems niet tegen kunnen wat als gevolg heeft dat je enorm veel packetloss krijgt en hoge pingtijden.

• elgringo
Kanarie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:17:
[...]

Dat kunnen ze in je modem uitlezen. (niet de kabellengte ISRA-modem, maar wel de SNR waardes)
Deze zijn afgeschermd met een username / pwd, die alice heeft en niet wil geven.
Verstopte verbinding = hoge ping. Torrents e.d. zijn uitermate goed in het verstoppen van je verbinding.
En met verstopt bedoel je VEUL connecties?

• elgringo
En wat is eigenlijk beter voor je snelheid, met of zonder splitter?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Dit is altijd zo gemakkelijk...Moet-ie weet-ik-hoeveel-tekst-met-weet-ik-hoeveel-bullshit doorlezen. Je kunt toch wel gewoon een vraag beantwoorden!!!???
Pagina: 1