Niet meer inloggen onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik heb een server onder RedHat 6.2 draaien. Maar sinds kort kan ik niet meer inloggen. Niet op afstand via telnet of fysiek op de computer.
Ik krijg dan de volgende mededeling:
Red Hat Linux release 6.2 (Zoot)
Kernel 2.2.14-5.0 on an i686
/bin/.login: No such file or directory
Eerst kon ik mijn loginnaam en password nog invullen en gaf het systeem dan de foutmelding. Maar na een herstart krijg ik meteen de foutmelding.

Weet er iemand wat dit betekend? En (nog belangrijker) wat ik hier aan kan doen?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Dr staat wel een file /bin/login in redhat... Misschien een paardenmiddel maar kun je niet gewoon een symbolic link maken naar /bin/login???

• argi
  • Nu online
Een symbolic link kan ik niet doen, want ik heb alleen webmin tot mijn beschikking (ik kan niet inloggen).
Maar ik heb wel een kopie naar van /bin/login naar /bin/.login gemaakt. Nu krijg ik geen foutmelding, maar blijft ie hangen op:
Red Hat Linux release 6.2 (Zoot)
Kernel 2.2.14-5.0 on an i686
Verder kan ik niks doen :-(

edit:

typefouten

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je zal tijdens het bootten in single user moeten bootten.

Dus na de lilo prompt; "linux single" (zon der qoutes uiteraard)

Dan moet je in de /bin dir kijken of login nog aanwezig is! Als deze er wel staat kan je tijdelijk een symlink aanmaken van .login naar login. Hierna sync uitvoeren en rebootten en je zou weer in kunnen loggen.

Ben je geh4x0rt ofzo dat je deze meldingen krijgt? of een hd kresh!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• argi
  • Nu online
Ik weet niet hoe het komt... Bij mijn weten heb ik niks bijzonders gedaan.
Hierna sync uitvoeren en rebootten en je zou weer in kunnen loggen.
Hoe moet dat?

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op vrijdag 16 februari 2001 00:16 schreef argi het volgende:
Ik weet niet hoe het komt... Bij mijn weten heb ik niks bijzonders gedaan.
[..]

Hoe moet dat?
"sync" intikken en daarne "reboot"
(als 't goed is is de sync niet nodig omdat reboot al je HD unmount en dan automagisch synced (zou nie best zijn als dat niet gebeurde :+ ))

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ai!!

Ik had een ander probleem, ik had het probleem dat als ik als login "Root" intikte er geen password: kwam, nee er kwam weer Login:

Ik was dus gehackt en ze hadden mn redhat een beetje lopen vernachelen, kzit nu weer op Windows 98se maargoed, wat ook kan zijn, mijn shell server had daar ook een probleem mee is dat ze je via een of andere poort hebben gehackt en dan een rootkit hebben willen installen wat mislukt is (zoals bij mijn shell) wij konden toen alleen via ssh inloggen :(

Suc6

• balk
  • Laatst online: 19-08 23:20
hoe vol zit je schijf?

log in als root (moet nog wel kunnen) en doe `df'.
Pagina: 1