• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 16:53
Hey hallo mede tweakers

Ben sinds vandaag in het bezit gekomen van een mooie X1900 XTX kaartje van asus.

Maar ZOMG wat een lawaai dat hij produceert, heb eens zitten snuffelen om te kijken welke koeler's er voor zijn, maar zie door de bomen het bos niet meer :)

De standaard waarde's van de kaart zijn prima voor mij, dus OC is niet nodig.

Welke koeler is er het beste/stilste/geschikste er voor?

Zelf lijkt me die Arctic Cooling Accelero S1 wel puik en stil :)

Ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen

Groetjes R

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:36
ja dat ding maakt idd heel erg veel herrie.
hou er wel rekening mee dat bij de meeste winkels dat als je een andere koeler erop heb dan je stock koeler dat je dan geen garantie meer heb op de kaart. ik kan me vergissen hoor.

How are you doing?

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb mijne stil gekregen met een Zalman VF1000, al zal een VF900 ook nog wel werken.

End of Transmission

Verwijderd

stftweaker schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:12:
ja dat ding maakt idd heel erg veel herrie.
hou er wel rekening mee dat bij de meeste winkels dat als je een andere koeler erop heb dan je stock koeler dat je dan geen garantie meer heb op de kaart. ik kan me vergissen hoor.
Je hoeft niet direct je garantie te verliezen. Als je zorgt dat je gewoon netjes de oude koeler er af haalt, nieuwe er voorzichtig op zet, niks beschadigt, en bij een eventueel defect alles weer netjes terug bouwt heb je eigenlijk altijd nog wel garantie. Ik heb het zelf ook gehad met een 7900GT, hier heeft een Zalman VF900 op gezeten, en hier was niks meer van te zien.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Accelero X2, goedkoop koel en ik geloof nog stil ook :)

• allegames
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07-2018
Wbt garantie: zit niet aan de plakthermal op de originele koeler; laat vingerafdrukken na ;)
Wbt coolers: òf Google òf: (mbt tot m'n 1950 Pro dan...)

-Zalman 900: fijn ding, makkelijk verkrijgbaar en te monteren.
Koelt ook gelijk het ram ed, maar die Ati's zijn heethoofden, en de Zalman koelt het deel waar je de voeding inplugt niet echt lekker. Een goede airflow onderschept dit enigzins, maar volgens mij blaast de originele koeler er meer lucht overheen.
-Arctic S1 (Icm Turbo Module=2 losse fans, maar 1x 120mm voldoet ook): die heb ik er dus zelf opgezet ter vervanging van de Zalman om het voedingsdeel beter te koelen. Neemt alleen wel veel ruimte in en is een stuk lastiger te monteren. Eerst de ruimte in je kast opmeten voor aanschaf! Voordeel is wel dat 'ie meer lucht verplaatst, ook in de rest van je kast. Gek genoeg voelt de bovenkant van de kaart ook een stuk koeler dan met de Zalman en kost dit ding ongeveer de helft. Ook is de pimpfactor hoger; voor mij niet belangrijk, maar als het leuk vindt een autoradiator door je sidewindow te zien, ga er dan voor...

Met beiden heb ik ongeveer dezelfde koelprestaties: (casetemp: ong 28C) idle: 38C, stressed 50-53C, met als kanttekening dus dat de S1 het voedingsdeel ècht koud houdt, waar de Zalman dat deel van de kaart in z'n eigen sop gaar laat koken. Ook krijgt de S1 -na een stress- de kaart weer veel sneller op 'idle' temps.
Beiden trouwens stil, sowieso op 7V, bij mij ook op 12V, maar m'n kast is dan aan de binnenkant ook volledig bekleed met geluidsdempend spul.

• BakkerBolletje
lol atm met de stock word hij 80 graden stressed.

Je arctic setup klinkt wel Ruig heb je daar picture van?

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:42
80 Graden is niet warm/heet voor een videokaart hoor... Tenminste als ie stressed is, dan zou ik haast zeggen: das lekker koel. Wat betreft andere koelers: mijn ervaringen met zowel Zalman als Arctic zijn goed, dus ik denk dat je aan allebei geen beul valt.

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:57
Ik heb op mijn 1900XT de Arctic Cooling Accelero S1
Geweldig ding hij koelt goed is stil en als klap op de vuurpijl niet duur .
Ik heb wel een 80mm fan erop gemod die op 5volt draait, dit om de temp van de voltage regulators
wat koeler te krijgen.

temps van mijn kaartje idle is GPU 40 graden VRM 48 graden.
Stresses loopt dat zo'n 5 tot 10 graden op.

• BakkerBolletje
is er makkelijk een fan op te moden?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RoyPieters schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:04:
is er makkelijk een fan op te moden?
Oude koeler er af halen is maar een paar minuten werk. Gewoon de schroeven los maken en de koeler er af halen. Dan gewoon de handleiding volgen van de nieuwe koeler. Moeilijk is het zeker niet. Gewoon ff rustig de tijd voor nemen dan gaat het prima en is misschien 15 min werk.

Edit: Vraag even verkeerd begrepen. Die fan kan je er denk ik wel met een paar tie-rips op vast maken. Moet niet al te moeilijk zijn. Die koeler heeft in ieder geval genoeg vinnen om de fan aan vast te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 08-02-2008 20:10 ]

Verwijderd

Ikzelf heb een x1950 xt van MSI en heb er een Arctic Cooling Accelero S1 op gezet... fanloos en vele malen koeler dan met de originele fan...
Het ging bij mij redelijk makkelijk. Hij is wel wat groot en de kast moet wat onderdruk hebben... Ik heb een Antec p182 kast en hier zitten 3 fans in die allen naar buiten blazen. De garantie was ik wel kwijt maar ben zeer blij met het resultaat dus dat is voor lief genomen.
Heb gelezen dat deze koeler zelfs op een HD3870 past en werkt.

voor compatibiliteit even kijken op http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=147 maar zo te zien past hij op die van jou ook.

Vraag wel aan de shop of het dus revisie 1 of 2 is, mijn voorkeur zou uitgaan naar rev 2 ivm. de bevestiging die anders is dan rev 1.

edit. Over die fans erop monteren, er is ook een turbo module voor de S1, deze is er speciaal voor gemaakt.
Ik denk wel dat je zowiezo de mogelijkheid kwijt bent om in sli of xfire te werken :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 20:17 ]

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Je kan er ook een Zalman VF1000-LED erop gooien, die past zeker weten op een X1950XTX :D

HighFlow.nl // PinballShop.nl

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:24
Ik heb een vf900 op een 3850, ik dacht dat de 2900 dezelfde pcb had als de 3850 dus dat moet passen?

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb de VF1000-LED zelf niet getest op een 38xx, maar op de site van Zalman, staat de 38xx wel onder de "compatible" lijst :)
Dus dat zal wel moeten passen!

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Pagina: 1