Zoals zovele misschien wel hebben/hadden zag ik bij het uitzoeken van nieuwe speakers door de bomen het bos niet meer...
Veel keuze, veel modellen etc etc...
Na een aantal weken vergelijken, kijken en niet kopen was ik er eindelijk uit welke speakers ik ging kopen:
Mijn keuze is dan ook gevallen op de JBL Northridge E serie...
2 x JBL The Northridge E Series E100 (zuil luidspreker)
1 x JBL The Northridge E Series E250P (subwoofer)
2 x JBL The Northridge E Series E50 (boekenplank model luidspreker)
1 x JBL The Northridge E Series EC35 (center speaker)
Deze heb ik begin Januari besteld bij bestsellers.eu, Maar tot op heden willlen ze maar niet leveren (maargoed dat is niet van belang)
Na wat informeren bij andere winkels of ze deze speakers nog konden leveren vertelde ze mij dat deze speakers niet/zeer moeilijk leverbaar zijn omdat deze vervangen zijn door een nieuwe serie (ES serie)
Omdat ik deze toch net iets minder mooi vind zat ik nog ik twijfel of ik toch achter die andere aan moet gaan of niet...
Dat is een kwestie van smaak en dat zal ik zelf moeten beslissen...
Maar bij het vergelijken van de eigenschappen van die nieuwe serie kwam ik erachter dat deze bijna gelijk zijn op 1 ding na...
De oude serie heeft kan tot 20.000Hz weergeven en de nieuwe tot 40.000Hz
Als die nieuwe dus beter zijn qua geluid zou ik die nemen maar ik vraag mij echt af of ik dat ook zal gaan horen...?
Een mens met een goed gehoor kan met een beetje mazzel 20.000Hz waarnemen...?
Hebben mensen hier ervaring mee met hoge frequentie speakers en is het zinvol of flauwekul...?
Klinken ze beter of krijg je juist meer bijgeluiden (ruis, hoge piep etc etc...)
Alvast bedankt...
Veel keuze, veel modellen etc etc...
Na een aantal weken vergelijken, kijken en niet kopen was ik er eindelijk uit welke speakers ik ging kopen:
Mijn keuze is dan ook gevallen op de JBL Northridge E serie...
2 x JBL The Northridge E Series E100 (zuil luidspreker)
1 x JBL The Northridge E Series E250P (subwoofer)
2 x JBL The Northridge E Series E50 (boekenplank model luidspreker)
1 x JBL The Northridge E Series EC35 (center speaker)
Deze heb ik begin Januari besteld bij bestsellers.eu, Maar tot op heden willlen ze maar niet leveren (maargoed dat is niet van belang)
Na wat informeren bij andere winkels of ze deze speakers nog konden leveren vertelde ze mij dat deze speakers niet/zeer moeilijk leverbaar zijn omdat deze vervangen zijn door een nieuwe serie (ES serie)
Omdat ik deze toch net iets minder mooi vind zat ik nog ik twijfel of ik toch achter die andere aan moet gaan of niet...
Dat is een kwestie van smaak en dat zal ik zelf moeten beslissen...
Maar bij het vergelijken van de eigenschappen van die nieuwe serie kwam ik erachter dat deze bijna gelijk zijn op 1 ding na...
De oude serie heeft kan tot 20.000Hz weergeven en de nieuwe tot 40.000Hz
Als die nieuwe dus beter zijn qua geluid zou ik die nemen maar ik vraag mij echt af of ik dat ook zal gaan horen...?
Een mens met een goed gehoor kan met een beetje mazzel 20.000Hz waarnemen...?
Hebben mensen hier ervaring mee met hoge frequentie speakers en is het zinvol of flauwekul...?
Klinken ze beter of krijg je juist meer bijgeluiden (ruis, hoge piep etc etc...)
Alvast bedankt...
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!