Ik ben laatst van moederbord veranderd en sindsdien valt mijn draadloze verbinding regelmatig weg.
De situatie:
Ik heb een laptop met Asus pcmcia 802.11g-kaartje. Deze doet het prima.
Daarnaast heb ik een desktop pc met een PCI 802.11g kaart met een Realtek chip.
Voorheen zat er een Asrock Dual-VSTA moederbord in met een Via chipset.
Deze is nu vervangen door een Asus moederbord, een variatie van de P5B, met een Intel G965-chipset.
Met het Asrock-moederbord liep alles als een trein, prima netwerkverbinding, etc.
Nu heb ik echter inderdaad netwerkverbinding, maar zodra ik iets probeer te kopiëren over het netwerk valt het netwerk na een paar minuten/paar honderd MB weg. Het lijkt alsof de wifi-adapter heel eventjes wordt uitgeschakeld.
Hierna hapert de computer om de minuut/paar minuten. Muis blijft even hangen, zo ook geluid of beeld.
Dit alles op een XP SP2, met alle laatste drivers.
De router is een Linksys WRTG54L met dd-wrt. Ik zit op kanaal 11, het enige andere netwerk (van de buurman) zit op kanaal 6.
Beveiliging is WPA-PSK met TKIP-netwerksleutel.
Harde schijf staat op Ultra-DMA en de computer mag de wifi-adapter niet uitschakelen (vinkje weg ergens).
Wat heb ik geprobeerd:
• Nieuwste drivers erop
• Nieuwe installatie van XP, en alleen drivers
• Vast IP ipv DHCP
• Wireless Zero Configuration service uitgezet
• Realtek Wireless tool geprobeerd
• Ander kanaal gekozen voor de draadloze verbinding.
Wie, oh, wie kan mij op de goede weg helpen. Ik heb gezocht en gekeken, maar kan het niet vinden.
Waarom valt mijn verbinding weg? (Of schakelt de computer het kaartje uit?)
Wat is er met de chipset aan de hand?
De situatie:
Ik heb een laptop met Asus pcmcia 802.11g-kaartje. Deze doet het prima.
Daarnaast heb ik een desktop pc met een PCI 802.11g kaart met een Realtek chip.
Voorheen zat er een Asrock Dual-VSTA moederbord in met een Via chipset.
Deze is nu vervangen door een Asus moederbord, een variatie van de P5B, met een Intel G965-chipset.
Met het Asrock-moederbord liep alles als een trein, prima netwerkverbinding, etc.
Nu heb ik echter inderdaad netwerkverbinding, maar zodra ik iets probeer te kopiëren over het netwerk valt het netwerk na een paar minuten/paar honderd MB weg. Het lijkt alsof de wifi-adapter heel eventjes wordt uitgeschakeld.
Hierna hapert de computer om de minuut/paar minuten. Muis blijft even hangen, zo ook geluid of beeld.
Dit alles op een XP SP2, met alle laatste drivers.
De router is een Linksys WRTG54L met dd-wrt. Ik zit op kanaal 11, het enige andere netwerk (van de buurman) zit op kanaal 6.
Beveiliging is WPA-PSK met TKIP-netwerksleutel.
Harde schijf staat op Ultra-DMA en de computer mag de wifi-adapter niet uitschakelen (vinkje weg ergens).
Wat heb ik geprobeerd:
• Nieuwste drivers erop
• Nieuwe installatie van XP, en alleen drivers
• Vast IP ipv DHCP
• Wireless Zero Configuration service uitgezet
• Realtek Wireless tool geprobeerd
• Ander kanaal gekozen voor de draadloze verbinding.
Wie, oh, wie kan mij op de goede weg helpen. Ik heb gezocht en gekeken, maar kan het niet vinden.
Waarom valt mijn verbinding weg? (Of schakelt de computer het kaartje uit?)
Wat is er met de chipset aan de hand?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu