Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22
Ik zit met de volgende vraag, we gebruiken beide Windows XP

Is het mogelijk om een hardeschijf in mijn ethernet disk (Synology DS107+) te delen over internet? Daarmee bedoel ik niet het maken van een ftp-server (deze heb ik al), maar dat mijn broertje als het ware een z: schijf aanmaakt en als hij hierop klikt de ethernet disk hier thuis kan benaderen?

Ik heb al geprobeerd een nieuwe netwerkverbinding te maken maar dit werkt niet (Rechtermuis op Deze Computer en dan kiezen voor Nieuwe netwerkverbinding maken).

Natuurlijk beveiligd met username en password.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Is dat niet gewoon een share aanmaken voor die HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
over het internet gaat dat waarschijnlijk niet, vrijwel elke ISP filtert de standaard bestandsdelingspoorten 137 138 139 445 zodat een thuisgebruiker niet per ongeluk vanalles deelt

Mocht je bij een ISP zitten die dat niet doen, en je broertje ook niet dan is het mogelijk, routers eruit laten (of beginnen aan het grote poorten spel en hopen dat je router niks filtert) en als server ip je externe ip aangeven inclusief sharenaam, dan zou het kunnen werken.

Helaas is alinea 1 zodanig vaak van toepassing dat je er niet op hoeft te rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:59
Als die ethernet disk ftp ondersteund kun je natuurlijk ook gewoon een netwerkschijf over ftp aanmaken. Dat kan gewoon :)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:46
windows mount ftp server

2e hit op google. Ik weet niet of het werkt, draai geen windows om het uit te kunnen proberen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou Hamachi kunnen gebruiken. Dit is een programma waarmee je heel simpel zonder gedoe met poorten een VPN opzet. Dan kun je verder gewoon werken alsof je een normaal thuisnetwerkje hebt. Houd er wel rekening mee dat je afhankelijk bent van de snelheid van beide internetverbindingen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22
nsa1984 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:18:
Als die ethernet disk ftp ondersteund kun je natuurlijk ook gewoon een netwerkschijf over ftp aanmaken. Dat kan gewoon :)
Ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet. Gewoon het ftp://xx.xxx.xxx.xxx adres ingevuld maar dan krijg je de melding dat hij die niet kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Of je bouwt gewoon eerst een VPN verbinding op tussen de 2 computers, vervolgens kan het wel gewoon zoals je lokaal ook doet.
Pagina: 1