Toon posts:

Waaron Werkt DVI kabel op de ene Videokaart Wel En op de and

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje

Ik zit met een probleem, ik heb hiet een pc staan als mediacenter, hierin zit een ATI X1300 videokaart, en deze heb ik met een 10 meter lange HDMI >>DVI kabel aangesloten op mijn LCD TV , en dit werkt perfect.

Maar nu heb ik een ATI Radeon HD2400 videokaart gekocht om de processor te ontlasten bij het afspelen van HD content, het probleem is dat ik nu geen beeld krijg.

Ik heb de kabel omgewisseld met een DVI>>DVI kabel van een halve meter met hieraan een DVI naar HDMI converter, en nu heb ik wel beeld, dus het ligt volgens mij niet aan de videokaart.

Als ik nu de DVI>>DVI kabel vervang voor een kabel van 5 meter heb ik weer geen beeld....

Ik heb de problemen ook als ik gebruik maak van de geintegreerde videokaart van het moederbord Geforce 6150..

iemand een idee hoe dit kan / hoe ik dit op kan lossen

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Die Radeon HD2400 stuurt een HDMI signaal over zijn DVI-uitgangen. Kortom, je LCD-tv ontvangt een HDMI-signaal en kennelijk bevalt hem daar iets niet aan en gaat de boel op zwart.

Doe je hetzelfde geintje met een X1300 of een GF6150 dan wordt er een DVI-signaal aangeboden aan de LCD-tv en kennelijk heeft die daar geen problemen mee.

Kortom, ik zou het probleem zoeken in HDMI en daar iets mis gaat in de versleuteling.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S