artifacts opstarten Crysis

Pagina: 1
Acties:

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
Hallo,

Ik heb met mijjn nieuwe HD3850 256MB OC vandaag maar eens even geprobeerd hoe crysis draait, en dat beviel me goed! Hij draait aanzienlijk beter dan op mijn oude 7600GT. Maar toch is er iets vreemds aan de hand, namelijk:

Als ik Crysis opstart, krijg ik heel erge artifacts (en de filmpjes gaan ook langzaam) bij de filmpjes van EA, intel en nVidia. Het filmpje van crytek doet het echter wel gewoon goed? ook het hoofdmenu lagt als de (*@#U$ en heeft een rijtje vreemde pixels onderaan. Ik gebruik catalyst 8.1 (beta) dus misschien ligt het daaraan? Hoop dat mij kaartje niet kapot is? In andere games heb ik helemaal nergens last van, en ook in crysis is er geen vuiltje aan de lucht. Het is dus puur het hoofdmenu dat problemen geeft (en de filmpjes ervoor).

Is er misschien een manier om die filmpjes aan het begin uit te zetten? dt scheelt me dan namelijk een minuutje elke keer als ik crysis opstart

Heb de kaart trouwens niet verder overgeclockt dan factory defaults.

Verwijderd

Ja is mogelijk:
In de map C:\Games\Crysis\Game\Localized\Video (of waar je hem geinstalleerd hebt)
verander je de volgende bestanden van naam:
- CryTek.sfd
- Trailer_EA.sfd
- Trailer_NVidia.sfd
- Trailer_Intel.sfd

Volgens mij zijn ze dat allemaal.
Je geeft ze bijvoorbeeld de naam CryTek.old of CryTek._sfd

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45
De kaart heeft een ingebouwde functie die helpt bij het afspelen van video's.

Als andere films ook raar doen. (echte divx/ dvd geen youtube) dan betekend het dat dat deel van de kaart niet naar behoren werkt.

Als je tijdens het spelen niks merkt kunnen we hitte ook als factor wegstrepen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Je hoeft ze niet van naam te veranderen, verwijderen doet het ook prima, scheelt je nog schijfruimte ook ;) Je kunt gewoon alle bestanden in die map wissen.

Wat het probleem betreft: driverprobleem. Of heb je dit soms ook in andere games? (dat vermeld je namelijk weer niet...)
Dekaasboer schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:55:
De kaart heeft een ingebouwde functie die helpt bij het afspelen van video's.

Als andere films ook raar doen. (echte divx/ dvd geen youtube) dan betekend het dat dat deel van de kaart niet naar behoren werkt.
Dude :? Zoek eens wat UVD inhoudt...

[ Voor 39% gewijzigd door Avalaxy op 07-02-2008 20:56 ]

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
In andere games heb ik er (tot nu toe nog) geen last van gehad... Het is dus ook niet zo dat ik er last van heb IN crysis, alleen in het hoofdmenu en de voorfilmpjes. De filmpjes heb ik inmmiddels verwijderd, dus dat scheelt al weer, maar het hoofdmenu doet nog steeds raar. Lijkt er dus op dat die filmpjes niet goed willen spelen, omdat het menu het opzich wel doet (in het "in game menu"(dus als je ingame op esc drukt) heb ik namelijk geen last, maar in het hoofdmenu draait er een filmpje achter, wat volgens mij daar de boosdoener is. Miss idd een driverprobleem).

Op HWI zei iemand dat hij hetzelfde probleem heeft gehad, en het na windows overnieuw te installeren over was. Alleen, als ik ergens geen zin in heb, is het dat wel. (niet dat het moeilijk is, maar het duurt zo lang om alle apps er weer fatsoenlijk op te krijgen....)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Windows overnieuw installeren voor dit probleem is gewoon dom. Duidelijk een videodriverprobleem, en een uninstall + driversweeper + andere driver zou moeten helpen, en anders gewoon wachten op nieuwe drivers en je probleem rapporteren bij AMD.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Problemen met één enkele spel? En dan gelijk je videokaart de schuld geven...

Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1