Toon posts:

[Vista] Blauw scherm, CD/DVD drive fout, Norton crash*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een ACER ASPIRE 9305awsmi gekocht ergens in 2007

De pc draait op windows Vista Home Premium
Ik gebruik Norton 360
ErrorSmart
Your Uninstaller 2006

Allereerst is er een probleem ontstaan met NORTON pc security.
Nadat dit programma niet naar behoren werkte wou ik het opnieuw installeren, dit lukte niet dus heb het handmatig verwijderd (mappen verwijderd).
Wanneer ik het programma opnieuw wil installeren lukt dit niet omdat er nog een versie van Norton geinstalleerd staat op mijn pc. Ik heb alle software van norton / symantec verwijderd, ofwel handmatig ofwel de registry bestanden dmv ErrorSmart / Youruninstaller 2006.

Heeft iemand enig idee hoe ik de resterende bestanden van Norton kan verwijderen en het programma opnieuw kan installeren? Het programma biedt mij 11 jaar beveiliging en werkt naar behoren, daarom wil ik geen ander programma installeren.

Het tweede probleem is dat de pc niet afsluit!
Wanneer ik de pc af wil sluiten blijft hij hangen op het 'AFSLUITEN...' scherm van windows Vista en na enkele minuten krijg ik een blauw scherm met de melding: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE.
Dit probleem heeft te maken met de NVIDIA nForce Networking Controller. Voor dit probleem heb ik gekeken naar de website van ACER waar ik diverse drivers kan downloaden maar ik kom er geen wijs uit.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen en in welke volgorde?

Het derde probleem is zojuist opgetreden.
Dit heeft te maken met de CD/DVD combo drive. Op een of andere manier werkt het programma niet.
Apparaatbeheer geeft de volgende melding: Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39).
Dit probleem is denk ik ontstaan na het uitvoeren van het scanprogramma ErrorSmart. Na het oplossen van de gescande problemen ontstond dit probleem met de CD/DVD drive.

Kan iemand mij helpen, ik zit met de handen in het haar 8)7 |:( :'(
Ook systeemherstel is niet meer mogelijk omdat er geen herstelpunten te selecteren zijn..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 18:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even wat hoofdletters en help! kreten uit de topictitel gehaald :)
Dat kan nogal schreeuwerig overkomen, en ik denk niet dat dat je bedoeling was..

ErrorSmart of Youruninstaller 2006 ken ik zelf niet, maar over het algemeen heeft Symantec zelf ook hulpmiddelen om defecte deinstallaties op te ruimen.
Anders is er ook nog de MSI Cleanup Utility van Microsoft waar je dat mee had kunnen doen.

Vermoedelijk zijn die (onbekende) tools ook de reden waarom je Systeemherstel niet meer werkt..
Er zijn bovendien bedrijven die dergelijke tools uitbrengen waarbij je meer schade toebrengt - tegen betaling kan je dan een 'goede' versie krijgen die je 'problemen' als 'sneeuw voor de zon' laat verdwijnen. Weet je zeker dat dat hier niet het geval is?

Als het echt niet anders meer kan zou je met de herstelmedia van Acer een complete herinstallatie kunnen doen.
Uiteraard moet je dan wel een goede backup maken van de spullen die je wilt bewaren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07-2025
Wat een kreten zeg...Er is al een titelverandering gemaakt zo te zien Just take it easy zijn ergere dingen ;)

Probleem 1: Gebruik de removal tool => klik hier ik ben een link

Probleem 2: Is probleem 2 direct na probleem 1 gekomen?
Probeer de driver eens te verwijderen ;) en van de Nvidia site de NForce driver te downloaden...linkje
(en probeer hier wat mee: Error message when you put a Windows Vista-based computer to sleep while a PPP connection is active: "STOP 0x0000009F")

ohja: Dit is de driver van de acer site => linkje

Probleem 3: backup terug zetten die het programma maakt (als die het maakt...)

Suc7 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door xppn op 07-02-2008 20:40 ]