Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

kan iemand mij vertellen of ik een sigma 28-70 2.8 voor Nikon ongestraft kan gebruiken op mijn D80?
Ik zie vele nieuwe modellen zoals ED DX en DG maar weet niet precies het verschil. Deze lens heeft geen van deze specs, dus vermoed ik dat dit een oude lens betreft.
Kortom wat zijn de beperkingen van deze lens?

Alvast bedankt!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:40

Rudedadude

Maybe we were born to run

Hoi en welkom:

Ik denk dat je deze vraag het beste nog eens kunt stellen in het Nikon lenzen topic:

Het grote Nikonmount-objectieven-topic V7.0

Waarschijnlijk werkt het gewoon (de D80 heeft een focusmotor en kan de lens dus scherpstellen), maar 28 mm geeft weinig groothoek op een D80. Maar je kunt het niet gewoon uitproberen?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Misschien was het handig geweest om op de Sigma site te kijken?

Klik: Sigma 28-70mm F2.8 EX DG

Eenmaal op de site kan je (rechtsonder) op de icoontjes klikken, waar jij je vraag over stelt.

Om kort door de bocht te zijn: ja, je kan hem gewoon gebruiken. DG staat voor gebruik op digitale bodies en EX staat voor een bepaalde gradatie van kwaliteit (die Sigma zelf hanteert). De D80 heeft een schroefmotor, dus autofocus is ook geen probleem :)

Suc6 met je aankoop ;)

Instagram / YouTube

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 19:15
Als er geen EX of EX DG op staat is het misschien een oudere met ZEN finish. Geen idee of die volledig gaat werken op een Nikon D80. Bij verschillende Sigma lenzen is het geval dat ondanks de schroeven draaier van de body (in het geval van Nikon, Sony, KM en Pentax) dat er wel een rechip nodig is om AF te hebben en/of om het diafragma te kunnen afstoppen.

De lens past (als het er idd één voor Nikon is) en brengt je body geen schade toe, dus is het enkel een kwestie van proberen of de AF werkt en of het het diafragma kan afstoppen

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 07-02-2008 19:17 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Uit proberen kan idd, maar ik moet ervoor naar de andere kant van het land. En in dat geval is de aankoop niet interessant meer. Vandaar!
Rudedadude schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:23:
Hoi en welkom:

Ik denk dat je deze vraag het beste nog eens kunt stellen in het Nikon lenzen topic:

Het grote Nikonmount-objectieven-topic V7.0

Waarschijnlijk werkt het gewoon (de D80 heeft een focusmotor en kan de lens dus scherpstellen), maar 28 mm geeft weinig groothoek op een D80. Maar je kunt het niet gewoon uitproberen?

Verwijderd

Topicstarter
Zeker was dit handig en ben blij met je tip! Echter ik hoop een D80 gebruiker tegen te komen die wellicht ervaringen heeft met deze combi. Het is voor mij nl van belang om foto's te maken in de slecht verlichte omgeving van objecten die bewegen. Een dodelijke combi. Qua snelheid vond ik geen antw op de site Sigma.

vn
aramdin schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:28:
Misschien was het handig geweest om op de Sigma site te kijken?

Klik: Sigma 28-70mm F2.8 EX DG

Eenmaal op de site kan je (rechtsonder) op de icoontjes klikken, waar jij je vraag over stelt.

Om kort door de bocht te zijn: ja, je kan hem gewoon gebruiken. DG staat voor gebruik op digitale bodies en EX staat voor een bepaalde gradatie van kwaliteit (die Sigma zelf hanteert). De D80 heeft een schroefmotor, dus autofocus is ook geen probleem :)

Suc6 met je aankoop ;)

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

martijn_tje schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:04:
Als er geen EX of EX DG op staat is het misschien een oudere met ZEN finish. Geen idee of die volledig gaat werken op een Nikon D80. Bij verschillende Sigma lenzen is het geval dat ondanks de schroeven draaier van de body (in het geval van Nikon, Sony, KM en Pentax) dat er wel een rechip nodig is om AF te hebben en/of om het diafragma te kunnen afstoppen.
Op de Sigma site heb ik alleen rechip lijstjes gezien voor Minolta/KM/Sony en Canon gezien.
Dus ga ik er vanuit dat elke Sigma @ de D80 werkt en voor Minolta/KM/Sony is een rechip voor geen enkele 28-70 F2.8 nodig (dacht ik).

Even ter info de Sigma AF 28-70 F2.8 ziet er zo uit en de Sigma AF 28-70 F2.8 (ZEN) zo.... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hexley op 07-02-2008 19:46 ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 17:59

YellowCube

Wait...what?

aangezien je het Nikon mount topic al gevonden hebt gooi ik deze op slot.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.