Toon posts:

Speedtouch 716 na upgrade: wél internet, webinterface niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan me verder helpen.. ik heb gezocht op dit forum, maar vaak is er wel een webinterface maar geen internet.. bij mij juist andersom :(

Ik heb telfort internet, maar dan met mijn oude KPN speedtouch 716v5 modem. Ik heb handmatig de interne modem wizard doorlopen om de adsl (Tiscali) settings door te voeren..
Na enkele weken zie ik dat t modem geen trek meer heeft om zijn webinterface te laten zien.. Internet werkt nog goed.

Dus laatste firmware R6.2.T.2 geinstalleerd waarna de instellingen gereset zijn. De interne modem wizard leverde geen internetverbinding. Na surfen zag ik een configuratie wizard van speedtouch's website (http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716). Resultaat: internet.

Maar kan ik de webinterface nog steeds niet bereiken. Oftwel geen stap verder :'(

Dit alles wireless. Dus volgende traject ingegaan:

-router resetten, interne modem wizard configuratie, bridged connectie, vpi/vci 0.34, DHCP server aan, settings opslaan.
-> browserinterface wel bereikbaar, DSL verbinding OK, géén internetverbinding naar laptop.. dit zowel draadloos als via utp

-dan maar speedtouch configurator van web uitvoeren, rfc1483 bridged verbinding, KPN/Tiscali netwerk, admin username & password, beveiliging geen (ff testen)
-> geen wireless verbinding mogelijk... met utp verbinding levert zónder aangesloten ADSL lijn geen gateway op. Met wel (geen id of dit logisch is, vermeld het maar). Gateway benaderen levert dan weer geen modem webinterface.. 8)7

geprobeerd:
speedtouch.lan
10.0.0.138
192.168.1.1
192.168.1.254
en mijn gateway 82.168.191.254

Iemand een idee hoe dit verder aan te pakken?

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:11
Wat is je eigen ip-adres?

Volgens mij moet je bij die modems, je lokale ip-adres even handmatig instellen zodat je de modem kan bereiken (192.168.1.2 bijv.). Dan kan je wel de webinterface bereiken, maar heb je geen internet. Als je dan klaar ben met instellen kan je weer je instellingen op automatisch zetten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Topicstarter
Ozzie, thx voor je reactie..
ik heb het net geprobeerd, helaas maakt dat geen verschil. Misschien is het een security kwestie, het laden van de speedtouch.lan pagina breekt ook direct af...

Net modem maar gereset en kom zoals verwacht direct op het modem configuratiescherm. Zou ik internet handmatig in kunnen stellen dan ben ik klaar. Volgens de telfort helpdesk moet ik in de wizard een bridged 1483 connectie met vpi/vci 0/34 instellen. Mis ik hier nog iets?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu reproduceerbaar.

modem reset
lan disablen (ip config is nu reset)
lan enablen

ip 192.168.1.64
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.254
idem dhcp & dns

naar modem config pagina, internet intstellingen wizard op modem, instellingen voor Telfort zonder DHCP
-> modem geeft aan DSL en Internet connectie te hebben. Geen internet op laptop (ipconfig nog hetzelfde als hierboven).

lan disablen
lan enablen

ip 82.168.183.163
subnet 255.255.240.0
gateway 82.168.191.254
DHCP idem
DNS 195.241.77.55 & '' 57

wél internet, modem config pagina speedtouch.lan niet te bereiken..

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:07
Zo te zien staat je Speedtouch als bridge ingesteld, en dan kan je de Speedtouch idd niet bereiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Superseb op 08-02-2008 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
We have a winner! Thanks superseb.
Voor mensen met eenzelfde probleem:
Nu ingesteld als router, zowel utp als draadloos verbinding is mogelijk. Via configuratie tool van speedtouch (zoek hier: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716) de rfc 1483, standaard routerinstellingen voor KPN/Tiscali geselecteerd (dit alles via utp kabel). En het feest kan beginnen want wij zijn binnen :)

waarom de telfort helpdesk benadrukte dat bij gebruik van een niet-ondersteund modem alléén een bridged verbinding mogelijk is, is mij een raadsel. }:O
Pagina: 1