• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Zojuist een nieuw systeem in elkaar gezet, Asrock Conroe 1333 DVI/H moederbord, een E2160 CPU en 2x1GB Kingston PC6400 geheugen, met een AOpen voeding en kast.

Installatie leek goed te gaan, maar nu eht probleem: hij boot niet! Geen beepjes ook, alleen 3x beep wanneer ik het geheugen er uit haal.

Wat kan het probleem zijn? Beept een mobo wel als de CPU kapot is b.v.?

Een heel groot en stoer systeem.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 09:36

weebl

YARR!

Wat gebeurt er als je hem aanzet? Blijft ie aanstaan, of reset ie zichzelf na een x aantal seconde?

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Als ik het systeem aanzet gebeurt het volgende in deze volgorde
1. Fan cpu + fan voeding gaan aan
2. Systeem schakelt zichelf uit en weer aan
3. Fan cpu + fan voeding gaan aan
4. Alleen de fan van de voeding gaat uit

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Staat je geheugen op de QVL van je moederbord?

3x piepen is geen ram... en geen beeld met ram is niet werkend geheugen? meestal dan

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Volgens deze link:
Supports DDRII667/533 non-ECC, un-buffered memory

En ik heb er in zitten:
Soort: DDR2 SDRAM
Capaciteit: 2x1GB
Snelheid: PC6400
CAS Latency: 5.0

Een precieze lijst van compatible merken heb ik niet gevonden, maar ik had begrepen dat sneller geheugen geen kwaad kan?

Overigens, als ik de geheugenmodules anders plaats (in slot 1+3 i.p.v. 1+2), krijg ik 1 beep: Memory refresh timer error.

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Mijn vraag is dus, beept een PC uberhaupt als de CPU kapot is. Zo niet, dan weet ik dat de CPU in ieder geval ok is, en ik dus ander geheugen moet gaan zoeken.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je pc geen beepjes laat horen maar als je hem aanzet en de fans en hdd's gaan draaien. Dan weer reboot en zo door en verder niks was dat bij mij het geval van een dood mobo.
Als je in de bios kan komen zet dan eens iets meer voltage op je geheugen reepjes 1.9v, waarschijnlijk is dat namelijk in mijn server het geval. En slecht lopende pc omdat mijn geheugen OCZ reepjes niet 2.1v krijgen maar 1.8v (default voltage).

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Tja, als ik in het bios kon komen ;)

Krijg dus wel beepjes als ik het geheugen er uit haal (over het geheugen), maar met geheugen er in, krijg ik dus geen beep en geen beeld.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
seef schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:21:
Tja, als ik in het bios kon komen ;)

Krijg dus wel beepjes als ik het geheugen er uit haal (over het geheugen), maar met geheugen er in, krijg ik dus geen beep en geen beeld.
En als je 1 reepje probeert in alle slots en als die niet werkt de andere proberen?

En een bios reset?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik snap dit niet:
1. Fan cpu + fan voeding gaan aan
2. Systeem schakelt zichelf uit en weer aan
3. Fan cpu + fan voeding gaan aan
4. Alleen de fan van de voeding gaat uit
Dus de fan van de voeding stopt met draaien maar de fan van de CPU niet? Tenzij die voeding een aparte controller voor zijn fan heeft lijkt er mij wat mis met de voeding te zijn.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 02:11
YellowOnline schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:30:
Dus de fan van de voeding stopt met draaien maar de fan van de CPU niet? Tenzij die voeding een aparte controller voor zijn fan heeft lijkt er mij wat mis met de voeding te zijn.
Het wellicht een incompatibiliteitsprobleem tussen moederbord en voeding kunnen zijn (PWR_OK signaal van de voeding wordt niet goed opgepikt door het mobo en die schakeld zichzelf weer uit). Probeer voor de zekerheid ook eens een anders voeding.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1