[FreeBSD] rTorrent wil niet compilen

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Ik heb een server die ik ook gebruik voor torrents, daarom heb ik rTorrent geinstalleerd. Omdat ik een frontend wilde hebben heb ik rtGui er op gezet. Dit werkt goed, apache, php en rtorrent allemaal netjes geconfigureerd met xmlrpc support zodat ze met elkaar kunnen praten en ik een werkende frontend heb.

Probleem is dat de versie van xmlrpc die ik nu geinstalleerd is alleen getallen tot 2gb aan kan, bij downloads die groter zijn dan dit komt er een raar negatief getal uit. Dit is gefixt in de ' advanced' branche die van svn te trekken is. In mijn package manager zit dus alleen de 'stable' branche, met die limiet.

Dus ik heb via svn de advanced branche binnengetrokken, geinstalleerd, opnieuw libtorrent en rtorrent gecompileerd maar op het eind loopt de compilatie spaak met deze mededeling:

/data/svn/rtorrent/rtorrent/src/rpc/xmlrpc.cc:183: undefined reference to `xmlrpc_read_i8'
../src/rpc/libsub_rpc.a(xmlrpc.o)(.text+0x4bf): In function `rpc::XmlRpc::set_dialect(int)':
/usr/include/c++/4.2/ext/atomicity.h:51: undefined reference to `xmlrpc_registry_set_dialect'
../src/rpc/libsub_rpc.a(xmlrpc.o)(.text+0x504): In function `rpc::XmlRpc::set_dialect(int)':
/usr/include/c++/4.2/bits/basic_string.h:236: undefined reference to `xmlrpc_registry_set_dialect'
../src/rpc/libsub_rpc.a(xmlrpc.o)(.text+0x7a9): In function `rpc::xmlrpc_to_object(_xmlrpc_env*, _xmlrpc_value*)':
/data/svn/rtorrent/rtorrent/src/rpc/xmlrpc.cc:66: undefined reference to `xmlrpc_read_i8'
../src/rpc/libsub_rpc.a(xmlrpc.o)(.text+0x631): In function `rpc::object_to_xmlrpc(_xmlrpc_env*, torrent::Object const&)':
/data/svn/rtorrent/rtorrent/src/rpc/xmlrpc.cc:341: undefined reference to `xmlrpc_i8_new'
*** Error code 1

Stop in /data/svn/rtorrent/rtorrent/src.
*** Error code 1

Stop in /data/svn/rtorrent/rtorrent/src.
*** Error code 1

Stop in /data/svn/rtorrent/rtorrent.
*** Error code 1

Ook heb ik de nieuwste versie van rtorrent en libtorrent geprobeerd, en een versie er tussen in. Allemaal lijken ze kapot te gaan zodra ik een xmlrpc uit de advanced branche gebruik...

Zijn er mensen die ook tegen dit probleem aangelopen zijn? Wie weet raad...

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-02-2008 17:06 ]

There is no replacement for displacement!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 16:47
Waarom gebruik je de ports versie niet? Zit in /usr/ports/net-p2p/rtorrent

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:37
Weet je zeker dat de nieuwe rtorrent de nieuwe versie van xmlrpc gebruikt? De zelfbouw versie van xmlrpc kan op een andere plek terecht zijn gekomen.

Dus de oude versie pkg_delete (even opnieuw xmlrpc bouwen voor de zekerheid) en mogelijk moet je met de configure van (lib)rtorrent verwijzen naar de juiste locatie van xmlrpc.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
INmiddels heb ik contact gehad met degene die xmlrpc onderhoud, en hij kwam idd met hetzelfde verhaal. Ik moest gewoon de oude versie van xmlrpc verwijdren omdat de svn versie anders alleen de header files overschreef ipv alles. Inmiddels draait het zooitje als een zonnetje.

De reden dat ik rtorrent uit ports neit gebruik is omdattie niet wil compilen met de nieuwe xmlrpc.

There is no replacement for displacement!