Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik heb een tijd geleden ontzettend veel gezeur gehad met Hamachi op XP. Als ik dan over LAN wou spelen met vrienden zochten de spellen steeds op het netwerk van mijn internet verbinding en niet op die van Hamachi.
Dit heb ik toen heel simpel opgelost door onder Geavanceerd bij het netwerk scherm de adapter van Hamachi boven die van het internet te zetten.
Nu heb ik dus dit zelfde probleem maar ik heb geen idee waar deze instelling staat bij Vista. Weet iemand waar ik dit kan vinden onder Vista. Heb me echt gek gezocht :S

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/tweakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorzichtige kick! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Moet je niet daar mee regelen, wireless is altijd buggy met de auto metric instelling van windows. Je moet gewoon alles manual instellen.

[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 08-02-2008 19:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
Start -> Network -> Network and Sharing Center -> Manage network connections -> Advanced (menu) -> Advanced Settings
Mag jij het vertalen waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

?? daar zit ie al (zie screen shot). Je moet bij de tcp/ip properties je adapter van auto metric afhalen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ascathon schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:18:
Start -> Network -> Network and Sharing Center -> Manage network connections -> Advanced (menu) -> Advanced Settings
Mag jij het vertalen waar nodig.
Ik kan het advanced menu bij manage network connections echt nergens vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
start > run > ncpa.cpl

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DukeBox schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:47:
?? daar zit ie al (zie screen shot). Je moet bij de tcp/ip properties je adapter van auto metric afhalen.
Waarom zou dat er iets mee te maken hebben? Metric zegt alleen iets over de 'cost' van een route over een interface. Cost heeft dan weer te maken met bandbreedte (in het het geval van Windows) en eventueel de tijd die pakketen nodig hebben om over die verbinding te gaan. Wireless heeft in Windows standaard een hogere metric dan een wired verbinding (logisch, elektrische signalen door koper gaan nou eenmaal sneller dan een radioverbinding). Een OS (ook Windows) prefereert een verbinding met de laagste metric.

Maar de metric heeft alleen invloed als er meerdere interfaces zijn die routes hebben naar eenzelfde netwerk. Dit is bijvoorbeeld het geval als je thuis een kabel aan je laptop hebt, en via wireless bent verbonden. Dan heeft de bedrade verbinding een lagere metric. Maar volgens mij is dit bij de TS niet van toepassing. Maar ben wel benieuwd wat je bedoeld.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:48:
[...]

Ik kan het advanced menu bij manage network connections echt nergens vinden :S
Druk de ALT toets even in bij manage network connections ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan heb ik het netwerk scherm maar ik zie nergens hoe ik bij geavanceerd kan komen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:10:
[...]

Ja dan heb ik het netwerk scherm maar ik zie nergens hoe ik bij geavanceerd kan komen :S
Druk op ALT !!!

Lees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Daar zit dus het gewone menu :P Dat wist ik dus echt niet. Beetje raar dat dat zo verborgen zit in Vista.
Maar iig bedankt :D
Pagina: 1